Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient musi wiedzieć co kupuje w internecie

20 grudnia 2019 | Biznes | Mateusz Adamski

Wszystkie obowiązkowe informacje na temat żywności zamieszczane na stronie internetowej powinny być dostępne dla konsumenta zanim zdecyduje się on przystąpić do zakupu.

Taką wykładnię przepisów potwierdził w niedawnym orzeczeniu Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku. Sprawa dotyczyła decyzji organów inspekcji sanitarnej, które nakazały spółce zapewnić prawidłową prezentację i reklamę prezentowanych na stronach internetowych suplementów diety.

„Składniki" zamiast „skład"

Chodziło m.in. o to, że na stronie internetowej przy prezentacji produktów użyto sformułowania „skład". Natomiast zgodnie z art. 18 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności – wykaz składników rozpoczyna się lub jest poprzedzony właściwym nagłówkiem, który składa się z wyrazu "składniki" lub zawiera ten wyraz. W przypadku innego suplementu, zawierającego w swoim składzie kofeinę nie zamieszczono natomiast obowiązkowego komunikatu „zawiera kofeinę; nie zaleca się stosowania u dzieci i kobiet w ciąży"....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11539

Wydanie: 11539

Spis treści

Reklama

Trójmorze

Biznes Trendy + Komunikaty

Nauka, technologia, gospodarka

Monitor Południowy

Nieprzypisane

Zamów abonament