Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uprawnienia, koncesje, sankcje

22 stycznia 1998 | Prawo | ŻS

Radiofonia i telewizja

Uprawnienia, koncesje, sankcje

Zmiany w ustawie o radiofonii i telewizyjne uzasadniono m. in. trzyletnimi doświadczeniami oraz koniecznością dostosowania jej do regulacji obwiązujących w Unii Europejskiej.

Poprawki projektuje się już w przepisach ogólnych ustawy.

Nowela na nowo definiuje pojęcia " program", "audycja", co ma dostosować kluczowe pojęcia ustawy do nowych form programowych. Dodaje też nowe -- "telesprzedaż" i "producent europejski" -- oraz na nowo definiuje " sponsorowanie". Ma to ustalić ich rozumienie. W tym ostatnim mieści się np. cel: upowszechnienie nazwy firmy, zarejestrowanego znaku towarowego lub produktu sponsora, przy czym KRRiTV ma określić w rozporządzeniu zasady sponsorowania. Kilka poprawek, już w dalszych rozdziałach, zmierza do całościowej regulacji zasad telesprzedaży. Audycje takie nie mogą zajmować w programie więcej niż trzy godziny dziennie.

Krajowa Rada

Poprawki dotyczące uprawnień Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KR-RiTV) uściślają, że stoi ona na straży wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego, chroni samodzielność nadawców, interesy odbiorców oraz zapewnia otwarty i pluralistyczny charakter radiofonii i telewizji. Nowym elementem tego przepisu jest umieszczenie w nim prawa do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1289

Spis treści
Zamów abonament