Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż usług turystycznych

15 czerwca 2000 | Prawo | AG

VAT PRZEZ TELEFON

Comiesięczny redakcyjny dyżur

Sprzedaż usług turystycznych

Oto ostatnia relacja z dyżuru telefonicznego poświęconego VAT oraz akcyzie, który odbył się w naszej redakcji 18 maja. Na pytania czytelników odpowiadał TOMASZ GRUNWALD, doradca podatkowy w spółce KPMG.

Biuro turystyczne kupuje usługi hotelowe oraz turystyczne. Włącza je do swojego pakietu turystycznego i sprzedaje osobom indywidualnym, a także innym biurom turystycznym, naliczając marżę. Jaką stawkę VAT powinno zastosować do kupna i odsprzedaży?

Tomasz Grunwald: Jeżeli biuro turystyczne kupuje usługi świadczone na terenie kraju, to zakupy te powinny być obciążone 7 proc. stawką VAT. Ono jest odpowiedzialne za całą usługę turystyczną. Fakt, że wykonuje ją ktoś inny, nie ma znaczenia. Nie można więc mówić o tzw. odsprzedaży usług obcych, lecz o sprzedaży usług turystycznych we własnym imieniu, a te są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2037

Spis treści

Regiony Polski - Mazowieckie

Regiony Polski - Świętokrzyskie

Zamów abonament