Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na razie na pokaz

26 lipca 2000 | Raporty | JC

FONOGRAFIA

Sieciowe sklepy muzyczne przynoszą w Polsce straty

Na razie na pokaz

JACEK CIEŚLAK

Chętnych na kupno albumów płytowych w sieci jest mniej niż wskazywałby na to szum informacyjny w mediach.

Piotr Kabaj, szef Pomatonu-EMI, jednej z dwóch największych firm fonograficznych w kraju mówi, że przez Internet sprzedaje się tylko 0,5 proc. oferty z jego katalogu. Szef sklepu musicorner.pl ujawnia, że w ciągu miesiąca sprzedaje 1,5 tys. CD, kaset i singli. To ledwie połowa obrotów średniej wielkości sklepu muzycznego w Krakowie.

Apetyt niezależnych

Według Piotra Kabaja, do 2005 r. sprzedaż płyt w amerykańskiej sieci będzie stanowić 20 procent całego rynku, w Polsce zaś - 10 proc. Sprzedaż w sieci uzupełni po prostu tradycyjne formy dystrybucji.

Tymczasem w sprzedaży poprzez Internet pokładają ogromne nadzieje niezależni wydawcy, którzy nie mają tak dużej siły przebicia na rynku, jak najwięksi producenci. Do 2004 r. Międzynarodowa Federacja Niezależnych Producentów FIPI zrzeszająca 3200 niezależnych firm fonograficznych - także z Polski - zamierza stworzyć wspólny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2071

Spis treści

Regiony Polski - Zachodniopomorskie

Media, Internet

Regiony Polski - Lubuskie

Zamów abonament