Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przestrzegaj albo płać

03 stycznia 1995 | Kraj | BM

Zakaz reklamy papierosów

Przestrzegaj albo płać

Od 1 stycznia zaczął obowiązywać całkowity zakaz reklamy tytoniu w radiu i telewizji oraz w prasie dziecięcej i młodzieżowej. W zeszłym roku reklamę papierosów nadawała prywatna telewizja Pol Sat. Gdy zrobi to w tym roku zaryzykuje, że przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji obciąży ją karą finansową do wysokości 50 procent opłaty, jakie wnosi stacja za korzystanie z częstotliwości -- ok. 750 tysięcy złotych (7, 5 miliarda) .

Telewizja publiczna nie nadaje reklam papierosów -- zadecydowało o tym telewizyjne rozporządzenie wewnętrzne, które wydał prezes Radiokomitetu Andrzej Drawicz. Był to rodzaj aktu dobrej woli i nie obowiązywał nadawców prywatnych. Uchwalona w czerwcu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 365

Spis treści
Zamów abonament