Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wycenić produkty

30 stycznia 2003 | Dobra firma | TW

FIRMA POMAGA ZAMKNĄĆ ROK

Wyceniamy zapasy

Jak wycenić produkty

Nowelizacja ustawy o rachunkowości przyniosła najwięcej zmian w zakresie wyceny produktów. Uszczegółowiła bowiem definicję kosztu wytworzenia.

Zgodnie z art. 28 ust. 3 uor koszt wytworzenia produktu obejmuje koszty pozostające w bezpośrednim związku z danym produktem oraz uzasadnioną część kosztów pośrednio związanych z jego wytworzeniem. Koszty bezpośrednie, jak wiadomo, obejmują wartość zużytych materiałów bezpośrednich, koszty pozyskania i przetworzenia związane bezpośrednio z produkcją oraz inne koszty poniesione w związku z doprowadzeniem produktu do postaci i miejsca, w jakich się znajduje w dniu wyceny.

Koszty pośrednie

Do uzasadnionej, odpowiedniej do czasu wytwarzania produktu, części kosztów pośrednich ustawa zalicza:

  • zmienne pośrednie koszty produkcji oraz

  • tę część stałych, pośrednich kosztów produkcji, które odpowiadają poziomowi tych kosztów przy normalnym wykorzystaniu zdolności produkcyjnych.

    Do kosztów wytworzenia produktu nie zalicza się kosztów:

    1. będących konsekwencją niewykorzystanych zdolności produkcyjnych i strat produkcyjnych,

    2. ogólnego zarządu, które nie są związane z doprowadzaniem produktu do postaci i

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2836

Spis treści

Wyprawa na K2

Zamów abonament