Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus w kryzysie

22 maja 2003 | Ekonomia | DW
źródło: Nieznane

ROZMOWA NA GORĄCO

Edward Jay Phillipps, prezes i dyrektor generalny Phillipps Beverage Company

Luksus w kryzysie

(c) ANDRZEJ WIKTOR

Rz: Jak zmieniły się warunki robienia biznesu w ciągu ostatniego roku?

EDWARD JAY PHILLIPPS: - Mieliśmy to szczęście, że przez te ostatnie półtora roku nasz biznes zmienił się niesamowicie. Przede wszystkim nasze połączenie z LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton) poszło bardzo gładko. Teraz jesteśmy w stanie wykorzystywać najbardziej ekskluzywną sieć na świecie do dystrybucji naszego produktu. Działamy już wspólnie, połączenie zespołów odbyło się bez wstrząsów w Azji, teraz przystępujemy do zwiększenia naszej obecności w Europie i Ameryce Łacińskiej. Obydwie nasze marki wódki produkowane w Polsce - Belvedere i Chopin - sprzedają się coraz lepiej na rynku amerykańskim, mimo że warunki przecież są trudne.

Czy nie jest tak, że w trudnych czasach ludzie oszczędzają właśnie na luksusie?

To prawda. Recesja trwa, dolar jest słaby, euro silne, wiele jest potencjalnych ognisk terroryzmu. Do tego jeszcze swoje dołożył SARS. Konsumenci są sfrustrowani i pełni obaw. I nie dotyczy to tylko Stanów Zjednoczonych, ale i świata....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2929

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Nauka i Technika

Zamów abonament