Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Interesy i obawy

24 maja 2003 | Prawo | AŁ
źródło: Nieznane

Od niedzieli piwo można reklamować już od godziny dwudziestej * Część zysków na sport dziecięcy

Interesy i obawy

Ostatnia nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi rozluźnia rygory dotyczące reklamy trunków, zwłaszcza piwa, ale pozostawia też interpretacyjne wątpliwości

FOT. JAKUB DOBRZYŃSKI

BOGUSŁAW PRAJSNER Z PAŃSTWOWEJ AGENCJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

To jedna z bardziej lobbystycznych ustaw nowelizowanych ostatnio w Sejmie. Martwi mnie, że wielu posłów nie wzięło pod uwagę argumentów prezentowanych przez przedstawicieli zdrowia publicznego. Zwyciężył interes. Niepokoi mnie fakt, że reklama może zwiększyć ryzyko związane z upijaniem się młodych Polaków.

Mam też kilka wątpliwości. Obawiam się, że zapowiadana reklama wcale nie będzie ograniczona godziną 20. Przepis napisano tak, że z owego zakazu wyłączono reklamę prowadzoną przez organizatora imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego w trakcie trwania tej imprezy. A przecież rozgrywki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2931

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Polska-UE - referendum

Zamów abonament