Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W tle zawsze są pieniądze

22 lipca 2003 | Kultura | JC
źródło: Nieznane

Rozmowa z Thomasem Ostermeierem, reżyserem, dyrektorem artystycznym Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie

W tle zawsze są pieniądze

(c) GRAŻYNA MAKARA/AG

Thomas Ostermeier (1968), jeden z najwybitniejszych młodych reżyserów teatralnych. Był wolnym słuchaczem Wyższej Szkoły Sztuk w Berlinie na Wydziale Aktorskim, ukończył reżyserię w Wyższej Szkole Teatralnej im. Ernsta Buscha, studiował biomechanikę Meyerholda w moskiewskim GITIS. W latach 1996 - 1999 był szefem artystycznym berlińskiego Baracke, który stał się główną sceną pokolenia młodych niemieckich twórców i widowni. Od 1999 r. jest dyrektorem artystycznym Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie. Współpracował z Einarem Schleefem przy realizacji "Fausta", wyreżyserował m.in. "Schopping and Fucking" Ravenhülla, "Ogień w głowie" von Meyenburga, za który otrzymał III nagrodę Festiwalu Kontakt, a także "Śmierć Dantona", "Norę".

Rz: Co to dziś dla pana znaczy być niemieckim artystą?

THOMAS OSTERMEIER: To ktoś taki, kto powinien pamiętać, że obecna sytuacja Niemiec jest trudna, bo kraj przeżywa ekonomiczny kryzys, szaleje bezrobocie i - jak w całej Europie - trwa dyskusja między...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2980

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament