Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej niż zero

28 października 2003 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Notatnik techniczny Honda opracowała ogniwa paliwowe pracujące w ujemnej temperaturze

Mniej niż zero

(C) DAIMLERCHRYSLER

Koncerny samochodowe wydają miliardy dolarów na przygotowanie aut napędzanych ogniwami paliwowymi, które znacznie mniej zanieczyszczają środowisko naturalne niż inne źródła napędu.

Zazwyczaj pojęcie spalanie kojarzone jest z ogniem. W ogniwie paliwowym wodór i tlen łączą się bez płomienia, a produktem ubocznym reakcji jest wyłącznie woda, jeżeli jako paliwa używa się czystego chemicznie wodoru. Ogniwo paliwowe nie emituje trujących gazów jak dwutlenek siarki, tlenki azotów czy dwutlenek i tlenek węgla. Ma ono także wysoką sprawność (liczoną od zbiornika paliwa do kół), dochodzącą do 40 proc. (w podobnych warunkach sprawność silnika wysokoprężnego dochodzi do 25 proc.).

Jakie ogniwo?

Ogniwo paliwowe wytwarza prąd stały o napięciu od 230 do 720 V (w zależności od konstrukcji), wykorzystywany w trójfazowym elektrycznym motorze (motorach) na prąd zmienny poruszającym koła pojazdu. Najpopularniejsze ogniwa z polimerową membraną protonową (PEM) są najlepiej poznane, lecz bardzo czułe na czystość wodoru. W przypadku uzyskiwania wodoru z metanolu gaz jest dostatecznie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3063

Spis treści
Zamów abonament