Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rynek chimeryczny, ale opłacalny

14 kwietnia 1995 | Ekonomia | LO

Pachnący interes

Rynek chimeryczny, ale opłacalny

Wydajemy coraz więcej na wyroby kosmetyczne i perfumeryjne: w 1992 r. wartość produkcji sprzedanej wyniosła 18, 7 mld zł, rok później -- 26, 6 mld zł. GUC nie posiada jeszcze danych za ubiegły rok, ale -- zdaniem kadry zarządzającej kilkunastoma firmami kosmetycznymi -- tendencja ta utrzymuje się, gdyż produkowały i sprzedawały więcej, co charakteryzuje także rok bieżący.

Szefowie firm zwracają również uwagę na coraz większy udział polskich firm w rynku kosmetyków pielęgnacyjnych i oceniają go na ponad 50 proc. , które jeszcze dwa, trzy lata temu posiadały firmy zagraniczne. Zmiana tych proporcji była możliwa, jak sądzą, dzięki konkurencji wymuszającej coraz lepszą jakość, asortyment dopasowany do potrzeb odbiorcy i ustalenie ceny na poziomie umożliwiającym nabycie produktu przez polskiego klienta.

Kondycja finansowa firm

W systemie REGON pod koniec ub. r. zarejestrowanych było 609 firm wytwarzających wyroby kosmetyczne i perfumeryjne, w tym 448 należało do osób fizycznych, a 161 do osób prawnych. Na rynku kosmetyków pielęgnacyjnych dominuje zaledwie kilka-kilkanaście firm polskich, w zależności od przyjętych kryteriów.

Są wśród nich Pollena-Uroda, która w 1994 r. miała 67, 5 mln zł przychodu, 12 mln zł zysku brutto i 6, 8...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 455

Spis treści
Zamów abonament