Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklamacje przy imporcie

30 grudnia 2004 | Dobra firma | DK

ZWROT TOWARU ZAGRANICZNEMU KONTRAHENTOWI Reklamacje przy imporcie Zdarza się, że kupiony towar okazuje się wadliwy i przedsiębiorca postanawia zwrócić go dostawcy. Przy dostawach krajowych nie rodzi to większych problemów. Wątpliwości pojawiają się natomiast, gdy zwrot dotyczy transakcji zagranicznych.

Gdy kontrahentowi zagranicznemu zwracamy towar, który wcześniej importowaliśmy do Polski, to choć mamy do czynienia z jego wywozem poza granice Wspólnoty, nie jest to eksport towarów. Wywóz ten nie następuje bowiem w wykonaniu żadnej z czynności opodatkowanych wymienionych w art. 7 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy o VAT. Nie należy więc obrotu z tego tytułu wykazywać w deklaracji VAT.

BEZ WPŁYWU NA ODLICZENIE

Czy taki zwrot wpływa na prawo podatnika do odliczenia VAT zapłaconego przy imporcie owego towaru? Niestety stanowisko organów podatkowych jest bardzo niejednolite.

Zdaniem części przedstawicieli fiskusa późniejszy zwrot towarów nie ma znaczenia, a więc podatnik nie powinien dokonywać żadnych korekt VAT naliczonego. Podkreślają oni również, że zakaz odliczania VAT przewidziany w art. 88 ust. 1 pkt 2...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3419

Spis treści
Zamów abonament