Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Masa pojazdu zastąpiła ładowność

12 sierpnia 2005 | Dodatek Rzeczpospolitej | AG
źródło: Nieznane

Masa pojazdu zastąpiła ładowność Od 22 sierpnia dla określenia charakteru samochodu nie będzie już miało znaczenia, jaką ma on ładowność, ile jest w nim miejsc siedzących i czy należy je liczyć z kierowcą, czy bez.

Dla określenia, czy samochód jest ciężarowy, będzie się liczyła wyłącznie dopuszczalna masa całkowita. Aby pojazd mógł być uznany za ciężarowy, a tym samym korzystający z pełnego odliczenia VAT zawartego w cenie zakupu, masa całkowita musi przekraczać 3,5 tony. Składa się na nią ciężar pojazdu oraz ładowność. Gdy ich suma jest większa niż 3,5 tony, przysługuje pełne odliczenie VAT niezależnie od charakteru pojazdu.

Niektóre pojazdy samochodowe, których dopuszczalna masa całkowita jest mniejsza niż 3500 kilogramów, mogą korzystać z pełnego odliczenia. Muszą jednak spełniać specjalne wymogi.

Auta inne niż typowo ciężarowe zostały w art. 86 ust. 3 ustawy podzielone na dwie kategorie. Pierwsza to samochody osobowe. Dla ich nabywców zasadą jest możliwość odliczenia 60 proc. kwoty podatku naliczonego, ale nie więcej niż 6 tys. zł. Oznacza to wzrost kwoty odliczenia, które dotychczas wynosiło odpowiednio 50 proc. i 5 tys. zł. W praktyce o cały VAT...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3609

Spis treści

Ekonomia

BGK: sprzedaż akcji
Banknot 5000 rubli
Berlin traci impet
Bez paniki w salonach
Bilans płatniczy pomógł złotemu
Będzie amnestia podatkowa
Ciągniemy Carlsberg w górę
Coraz więcej cukru
Czy BNP myśli o Commerzbanku?
Danske Bank: więcej z odsetek i prowizji
Dywidenda Netii
ENI: zaległe podatki
Iluzja płacy minimalnej
Japonia zmniejsza nadwyżkę
Juan: koszyk walut
Komentarz giełdowy
Konflikt wokół cyfrowego nadawcy
Kontrakty Boeinga
Kto kiedy przyjmie euro
Londyn rządzi w Warszawie
MG Rover: pozytywny kontakt
Mija czas bicia rekordów
Mniej aut w lipcu
Modna eurogotówka
Na giełdach podwyżka cen paliw
Obawa o wysokość dywidendy
Obawa przed nieznanym
Obligacje drożeją
Oferta zakupu Pronitu
PKN Orlen: walne Unipetrolu
Podróżnego trzeba zwabić
Powoli, ale coraz lepiej
Produkują za granicą, sprzedają w Polsce
Ptasia grypa: pula leków
Raiffeisen: dwa razy lepiej
Renault zwalnia
Ropa znowu droższa
Rynki boją się ropy
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Silny eksport
Siła polskiego przedsiębiorcy
SkyEurope szuka pieniędzy
Spór o drewno
Spór o sondaże powyborcze
Słaby drugi kwartał
TUI: lepiej od oczekiwań
Thai: prezes zawieszony
Unocal: zgoda na Chevrona
Wciąż za mało kredytów
Wezwanie do sprzedaży akcji Poligrafii
Więcej przewozów lotniczych
WorldCom: kolejny wyrok
Wydarzenia dnia
Wyniki Avivy
Wzrost przychodów i zysków
Węgrzy sprzedają lotniska
Yahoo! inwestuje w Chinach
ZE Łódź sprzedany
Zamieszanie na rynku ropy
Ziemia coraz lepszą lokatą
Ziemia szybko zyskuje na wartości
Znów zablokowane drogi
Zrzeszają się, by podbić rynek
Związkowcy grożą
Zysk wzrósł pięciokrotnie
Zyski MAN
Zyski dzięki inwestycji
Złota era barów
Zamów abonament