Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz więcej pieniędzy z reklam

24 sierpnia 2005 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

MEDIA Coraz więcej pieniędzy z reklam Koniunktura w reklamie poprawiła wyniki większości nadawców radiowych i telewizyjnych. Wkrótce naszym rynkiem powinni się zainteresować inwestorzy zagraniczni Telewizja Polska to najbogatszy nadawca, który może sobie pozwolić na duże inwestycje, jak budowa nowej siedziby firmy (c) JAKUB OSTAŁOWSKI

Po udanym 2004 r., gdy wpływy reklamowe mediów zwiększyły się o ponad 12 proc., także w tym roku stacje radiowe i telewizyjne korzystają ze wzrostu wydatków reklamodawców. Mimo rosnących przychodów, reklama jest wciąż głównym ich źródłem. Według wstępnych danych firmy CR Media Consulting, w I półroczu wpływy reklamowe netto (po odjęciu rabatów) telewizji wyniosły 1,39 mld zł i były o 12,4 proc. większe niż rok wcześniej, zaś w radiu wyniosły 211,9 mln zł., o ponad 11 proc. więcej.

Na podstawie ubiegłorocznych danych można określić roczną wartość polskiego rynku radia i telewizji na ponad 3 mld złotych, dodając ok. 10 proc. na pozostałe przychody, na przykład ze sprzedaży płyt, konkursów SMS i audiotele, opłat operatorów kablowych za kanały tematyczne.

Telewizyjny magnes

Struktura wydatków reklamowych, z których ponad połowa trafia do telewizji, raczej nieprędko się zmieni. Według prognoz CR Media w tym roku stacje telewizyjne mogą liczyć na niespełna 10-proc. wzrost...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3618

Spis treści

Ekonomia

900 mln zł dla polskich firm
Ahold rozwija Alberty
Alfa kontra Telenor
Bez zgody na kupno akcji
Bezpieczniejsze punkty kasowe
Chętni na francuskie autostrady
Coraz więcej pieniędzy z reklam
Czas na dodatkowe analizy
Czas na zróżnicowanie dostaw
DHL walczy o Amerykę
Firmy więcej inwestują
Fundusze Merrill Lynch dopuszczone
Gaz z Azji zamiast z Rosji
Globalne protestowanie
Grecy chcą nam dawać kredyty
Indeksy stoją w miejscu
Jest jeszcze szansa dla deponentów
Komentarz giełdowy
Komunikacja w USA lepsza niż w Europie
Konsekwencja wyborcza
Kontrakt Hygieniki na 8 mln zł
Krótka chwila bez znaczących podwyżek
Meble z rosyjskiego drewna
Mieszkania i remonty bez ulg
Mniejszy wzrost w Wielkiej Brytanii
Możliwości i rozwój transgranicznego obrotu energią elektryczną
Najwięcej stracą palacze
Netia ma prawo do częstotliwości na UMTS
Nie będzie obniżki podatków od paliw
Nie będzie zwrotu VAT w budownictwie
Niezagrożona umowa Budimeksu
Niskie ceny zbóż
Nokia podbija Indie
Oskarżenia wobec szefów Kmarta
Oszczędności w Stora Enso
Polacy gaszą Hiszpanię
Prawie tysiąc złotych za akcję
Prezydent i inwestorzy
Problemy Microsoftu w Korei Płd.
Producent płytek wraca do łask
Programy pracownicze w Nordea
Przybywa bankructw we Francji
Rafinerie mają kłopoty
Reforma czeskich emerytur
Rekordy funduszy inwestycyjnych
Rozczarowały dane o sprzedaży detalicznej
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Siła konkurencji, potęga przekrętów
Skytrucki lądują w Indonezji
Techmex skontroluje rolników
Tesco otwiera małe hipermarkety
Trudna prywatyzacja Malevu
Trzy razy 15 być może nie od razu
Tsunami pogrążyło Kuoni
UE zwalcza choroby ryb
Wakacje na parkiecie
Więcej RTL w Portugalii
Wydarzenia dnia
Wymiana obligacji oszczędnościowych
Wyniki referendum: w Wyborowej chcą strajku
Wyższy rating dla ING
Zagraniczna ekspansja Deutsche Telekom
Zapisy na akcje od 1 września
Zamów abonament