Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Towar czy środek trwały?

15 września 2005 | Dobra firma | PP ZĆ

SAMOCHÓD DEMONSTRACYJNY U DILERA Towar czy środek trwały? Jak traktować auta, które zostały kupione jako towar, ale są przeznaczone do odbywania jazd próbnych? Przed tym dylematem stanął niejeden sprzedawca samochodów

Decyzja o zakupie nowego samochodu niemal nigdy nie jest podejmowana pod wpływem impulsu. Zanim potencjalny nabywca zdecyduje się na zakup danego modelu, będzie zapewne chciał przeanalizować wszystkie szczegóły oferty, sprawdzić działanie istotnych z jego punktu widzenia podzespołów auta, a w końcu zasiąść za kierownicą i odbyć jazdę próbną. Oczywiście jest to możliwe wyłącznie w wyznaczonym do tego celu, zarejestrowanym i ubezpieczonym samochodzie. Takie przeznaczone do jazd próbnych pojazdy określa się mianem samochodów demonstracyjnych. Rzecz jasna muszą one reprezentować aktualnie oferowane modele; z oczywistych względów nie mogą też nosić śladów zbyt intensywnej eksploatacji.

Dilerzy pozyskują samochody demonstracyjne na dwa sposoby: > wynajmują je lub biorą w użyczenie od dystrybutora czy producenta (po okresie eksploatacji w jazdach próbnych są one wykupywane i przeznaczone na sprzedaż), > spośród zakupionych i stanowiących towary samochodów wyznaczają egzemplarz danej marki do odbywania jazd próbnych (rejestrują go i ubezpieczają). Najwięcej problemów z rozliczeniem skutków...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3637

Spis treści

Ekonomia

Airbus zapłaci kary
Azja wjeżdża do Europy
Azja wkracza do Europy - wprowadzenie
BGŻ sprzeda złe kredyty
BRE i Millennium na sprzedaż
Barlinek sprzedał akcje
Bouygues podnosi prognozę
Decydująca godzina
Elektrimowi grozi bankructwo
Elektronicy z Boeingiem
Expander ocenia
FTE Automotiv w Czechach
Flextronics stawia na Indie
Grecja znów oszukała
IVAX nie chce Jelfy
Instytucje finansowe wybrały spółki najbardziej godne zaufania
Inter ma prezesa
Katowice mogą stanąć
Kiedy do euro
Kluczem do sukcesu są duże firmy
Komentarz giełdowy
Kryworiżstal pod młotek
Kłopoty cyfrowej telewizji
Lepsze wyniki Escady
Lista najlepszych mleczarni
Lot polskiego przewoźnika na warszawską giełdę
Mało klientów w aptekach
Najbardziej poszukiwane są złoto i ropa
Narodowego operatora trzeba zmusić do współpracy
Nie było blokady Wielkiej Brytanii
Nowy lek Bayera
Odmieniła oblicze miasta
Optymistyczne oczekiwania
Philips faworyzuje Brabork
Polskie zabiegi na Litwie
Pomoc musi być jawna
Popyt na dwudziestoletnie obligacje
Potrzebna wieloletnia strategia dla branży
Prywatyzacja Aer Lingus
Prywatyzacja Zakładów Mięsnych Dębica
Przecena Northwest Airlines
Przerwana autostrada
Rolnicy chcą taniego paliwa
Ryzyko będzie mniejsze
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Saint-Gobain nie kupi BPB
Słabe wyniki przemysłu w USA
Telstra na sprzedaż
Transportery Patrii wyjeżdżają w świat
UE i USA: Zreformujcie rolnictwo
Ukraina rozwija się wolniej
UniCredito poczeka na zgodę
Unia walczy z ptasią grypą
Versace wychodzi z długów
W górę, ale bez entuzjazmu
Wiarygodni dzięki kontraktom
Winna droższa benzyna
Więcej ropy z OPEC
Wydarzenia dnia
Wygrywają bankomaty
Z Ryanair do Anglii
Za kilka lat w chińskim aucie
Zarząd pozbawia złudzeń
Zastój w inwestycjach trwa
Zentiva kupi Sicomed
Zmiana warty w BOT
Złoty się umacnia
Łatwiej do eurolandu
Łatwiejsze polowanie na okazje
Zamów abonament