Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Azja wjeżdża do Europy

15 września 2005 | Ekonomia | a.mac
źródło: Nieznane

MOTORYZACJA Producenci z Niemiec i innych krajów starego kontynentu przegrywają konkurencję Azja wjeżdża do Europy Polscy oraz europejscy kierowcy coraz częściej wybierają dalekowschodnie samochody. Konkurencja z ich strony zmusza branżowych gigantów do drastycznego cięcia kosztów. Pracownicy Volkswagena muszą przyzwyczaić się do tańszej konkurencji nie tylko z Europy Wschodniej ale też z Azji (c) AFP/ JOCHEN LUEBKE

Wczoraj kolejne szczegóły dotyczące programu restrukturyzacji podał niemiecki Volkswagen. W ciągu trzech lat chce on, obniżając koszty produkcji, zaoszczędzić 10 miliardów euro. Podobne działania zapowiedzieli wcześniej DaimlerChrysler oraz General Motors. Z kłopotów nie może wciąż wyjść włoski Fiat. Pod koniec tego roku plan oszczędnościowy ogłosi Ford Motor.

- Jeśli chodzi o kontrolę kosztów, musimy być agresywni - powiedział Agencji Reuter Jim Padilla, dyrektor wykonawczy w koncernie. Szczegółów programu nie podał, ale można się spodziewać, że dotyczyć on będzie głównie zakładów w USA.

Doniesieniom tym towarzyszą imponujące informacje ogłaszane przez producentów z Azji. Wczoraj południowokoreańska Kia zapowiedziała, że do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3637

Spis treści

Ekonomia

Airbus zapłaci kary
Azja wjeżdża do Europy
Azja wkracza do Europy - wprowadzenie
BGŻ sprzeda złe kredyty
BRE i Millennium na sprzedaż
Barlinek sprzedał akcje
Bouygues podnosi prognozę
Decydująca godzina
Elektrimowi grozi bankructwo
Elektronicy z Boeingiem
Expander ocenia
FTE Automotiv w Czechach
Flextronics stawia na Indie
Grecja znów oszukała
IVAX nie chce Jelfy
Instytucje finansowe wybrały spółki najbardziej godne zaufania
Inter ma prezesa
Katowice mogą stanąć
Kiedy do euro
Kluczem do sukcesu są duże firmy
Komentarz giełdowy
Kryworiżstal pod młotek
Kłopoty cyfrowej telewizji
Lepsze wyniki Escady
Lista najlepszych mleczarni
Lot polskiego przewoźnika na warszawską giełdę
Mało klientów w aptekach
Najbardziej poszukiwane są złoto i ropa
Narodowego operatora trzeba zmusić do współpracy
Nie było blokady Wielkiej Brytanii
Nowy lek Bayera
Odmieniła oblicze miasta
Optymistyczne oczekiwania
Philips faworyzuje Brabork
Polskie zabiegi na Litwie
Pomoc musi być jawna
Popyt na dwudziestoletnie obligacje
Potrzebna wieloletnia strategia dla branży
Prywatyzacja Aer Lingus
Prywatyzacja Zakładów Mięsnych Dębica
Przecena Northwest Airlines
Przerwana autostrada
Rolnicy chcą taniego paliwa
Ryzyko będzie mniejsze
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Saint-Gobain nie kupi BPB
Słabe wyniki przemysłu w USA
Telstra na sprzedaż
Transportery Patrii wyjeżdżają w świat
UE i USA: Zreformujcie rolnictwo
Ukraina rozwija się wolniej
UniCredito poczeka na zgodę
Unia walczy z ptasią grypą
Versace wychodzi z długów
W górę, ale bez entuzjazmu
Wiarygodni dzięki kontraktom
Winna droższa benzyna
Więcej ropy z OPEC
Wydarzenia dnia
Wygrywają bankomaty
Z Ryanair do Anglii
Za kilka lat w chińskim aucie
Zarząd pozbawia złudzeń
Zastój w inwestycjach trwa
Zentiva kupi Sicomed
Zmiana warty w BOT
Złoty się umacnia
Łatwiej do eurolandu
Łatwiejsze polowanie na okazje
Zamów abonament