Nagrodą podziel się z fiskusem
Jeżeli akcja promocyjna jest skierowana do sprzedawców, to oni uzyskują przychód z ewentualnej wygranej. Najczęściej będzie on opodatkowany 10-proc. zryczałtowanym podatkiem. Organy podatkowe mogą mieć jednak inne zdanie.
- Firma organizuje loterie dla sprzedawców w biurach podróży. Nagrodą jest wycieczka. Uczestnik musi sprzedać nasze usługi i odpowiedzieć na trzy pytania. Potem bierze udział w losowaniu. Jak rozliczyć podatek? Czy przychód osiąga pracownik biura, czy jego właściciel? - pyta czytelnik.
Podatek albo zwolnienieAby rozszyfrować zasady opodatkowania, musimy przede wszystkim określić charakter przeprowadzonej akcji. Z pytania wynika, że składają się na nią zarówno elementy konkursowe (uczestnik musi odpowiedzieć na pytania organizatora), jak i losowe (o wygranej decyduje losowanie). Wydaje się, że ten drugi czynnik przesądza o tym, że mamy tu do czynienia z grą losową. Wprawdzie zarówno przychody z konkursów, jak i gier losowych są opodatkowane 10-proc. zryczałtowanym podatkiem (art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta