Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Większe, nie znaczy bezpieczniejsze

17 stycznia 2006 | Moje Auto | PR

AUTOINFORMACJE Większe, nie znaczy bezpieczniejsze

W razie wypadku, dzieci równie często doznają obrażeń w pojazdach o napędzie na cztery koła - zwykle sportowo-użytkowych (SUV), co w klasycznych limuzynach - wynika z opracowania sporządzonego przez szpital pediatryczny z Filadelfii i towarzystwo ubezpieczeniowe State Farm. W pojazdach 4x4 ryzyko obrażeń zwiększa to, że auto podczas wypadku często przewraca się, a nawet dachuje. Przyczynia się do tego przesunięty w górę punkt ciężkości. Według szpitala w Filadelfii i State Farm, w pojazdach 4X4 co trzeciemu dziecku grozi uszkodzenie ciała, jeśli jest zapięte pasami. Gdy ma nie zapięte pasy ryzyko obrażeń rośnie 25-krotnie. Wyniki opracowania obalają mit, że im auto jest większe, tym bezpieczniejsze. Sprzedaż SUV w USA rosła do niedawna, a limuzyn malała, do 43 proc. rynku w 2004 r. z 53 proc. w 1999 r.

"Le Figaro", P.R.
Brak okładki

Wydanie: 3740

Spis treści

Ekonomia

Akcje debiutantów trafiły do portfeli funduszy
Alpha Bank na Bałkanach
BUDŻETOWE KŁOPOTY JAPONII
Belgia: zwrot za mazut
Bilans katastrof w 2005 r.
Brinks również w Łodzi
Bumar ratunkiem dla Warelu
Chętni na Berliner Bank
DLA KOGO PRACA W UNII
Dobre prognozy podbijają ceny
Dobry koniec roku Polmosu Lublin
Droższa benzyna i kredyty
Dwa tygodnie na porozumienie
Europejczycy kupili mniej aut
Eurotunnel z zyskiem
Grupa Metro w Pakistanie
Inwestorzy zachowują spokój
Komentarz giełdowy
Koniec wojny LOT i Portów Lotniczych
Lactalis przejmuje Galbani
Liczenie strat z powodu ptasiej grypy
Listonosz przyniesie więcej
Logistyczny zaścianek
Lufthansa do Chin
Lód w cenie mintaja
Mocny złoty
Młodzi bez pracy
Na fali L'Oreala
Nie tylko Toyota
Nie wiadomo, przed kim odpowiedzialny
Niejasne interesy polskiego rządu
OFE: mniejsza koncentracja
Orange ostrzega przed kłopotami
Ostatni rok przekazywania obligacji
Pieniądze podatników na kolej
Plus: rozwój usług trzeciej generacji
Po półtora roku trzeba zapłacić karę
Polmos Bielsko-Biała bez prezesa
Pomaga wzrost gospodarczy
Poselski koncert życzeń
Poznańskie targi coraz większe
Pracownicy Frito Lay obawiają się bojkotu
Prezes będzie z opóźnieniem
Produkcja komputerów nie wystarczy
Protesty dokerów
Rekordowa kara za monopol
Rekordowe wyniki Łukoilu
Ropa i metale coraz droższe
Rośnie eksport łososi
Ryanair rezygnuje z trasy Rzeszów-Frankfurt
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sprzedaż walut przez resort finansów
Standard Chartered na celowniku
Sto ursusów do Iraku
Są dymisje, nie ma nominacji
TYMCZASOWA GAZOWA UGODA
Tanie i ciężkie
Taniej niż w prognozach
Ukraina: wyniki żniw
W Warszawie zapachniało rekordami
W. Brytania: finanse i ptasia grypa
WYŻSZA AKCYZA NA PAPIEROSY
Walka o Dofasco trwa
Wielki skok ceny BRE Banku
Większa Grupa Asseco
Wojna o kleje i wióry
Wydarzenia dnia
Władza dla prezesa czy dla zarządu
Zarobić na odzyskiwaniu długów
Zmowa cenowa w cemencie
Zmusić do płacenia
Znaki towarowe więcej warte niż majątek
Zamów abonament