Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zamożny, wykształcony, nielubiany

20 lutego 2006 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

POLSKI BIZNESMEN Zły stereotyp prywaciarza i badylarza przetrwał zmianę ustroju Zamożny, wykształcony, nielubiany Dziś w Polsce prywatni przedsiębiorcy nie są lubiani - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie "Rzeczpospolitej". Tylko jedna trzecia dorosłych Polaków żywi wobec nich pozytywne uczucia

Z jednej strony prywatny przedsiębiorca postrzegany jest jako człowiek zamożny, wykształcony, troszczący się o swoją firmę, czyli niemal wzór właściciela. Z drugiej strony w opinii Polaków, wiele do życzenia pozostawia jego postawa etyczna: uczciwość, stosunek do pracowników.

Wymarzona kariera dla dziecka

Opinie o tym, że przedsiębiorcy nie są w Polsce lubiani, częściej przeważają wśród mężczyzn niż kobiet. O niechęci mówią zwłaszcza trzydziesto-, czterdziestoletni pracownicy umysłowi, niewykwalifikowani robotnicy zamieszkujący w Polsce południowo- i środkowo-wschodniej.

Ale nawet gdy nie lubimy przedsiębiorców, to większość z nas marzy o takiej właśnie drodze życiowej dla swoich dzieci. Chcemy, by zakładały one własne firmy. Siedmiu na dziesięciu Polaków poparłoby takie zamiary syna lub córki, dwóch nie ingerowałoby,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3769

Spis treści
Zamów abonament