Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

"Żyć bogato" to zbyt abstrakcyjny znak

14 marca 2006 | Prawo | PK
źródło: Nieznane

Na reklamowy slogan trzeba spojrzeć oczyma przeciętnego konsumenta "Żyć bogato" to zbyt abstrakcyjny znak Podstawową funkcją znaku towarowego jest oznaczenie pochodzenia sygnowanych nim towarów i usług. Piotr Kostański, doktorant w Katedrze Prawa Cywilnego UJ i w Europejskim Kolegium Doktoranckim, aplikant adwokacki w Krakowie

Slogan reklamowy można zarejestrować jako znak towarowy, jeśli wskazuje wyraźnie, do jakiego towaru czy usługi się odnosi.

Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich w wyroku z 15 września 2005 r. oddalił skargę amerykańskiego przedsiębiorcy w sprawie T-320/03, bo uznał za słuszne rozstrzygnięcia Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM). Ten zaś odmówił rejestracji słownego wspólnotowego znaku towarowego LIVE RICHLY zgłoszonego m.in. dla usług finansowych, ubezpieczeniowych i handlu nieruchomościami. OHIM stwierdził, że zgłoszony znak towarowy nie wskazuje potencjalnym odbiorcom pochodzenia handlowego usług finansowych, tylko je zachwala, a tym samym brak mu charakteru odróżniającego, a to bezwzględnie każe odmówić rejestracji wspólnotowego znaku towarowego. Na tle tego orzeczenia, po raz kolejny w europejskiej praktyce, sąd wspólnotowy rozstrzygał o istotnym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3788

Spis treści
Zamów abonament