Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Port Gdynia bije rekordy

25 lipca 2006 | Ekonomia | WN
źródło: Nieznane

GOSPODARKA MORSKA Port Gdynia bije rekordy Przewozy towarowe na linii Gdynia - Karlskrona zwiększyły się w ostatnich latach o 33 procent, bijąc rekordy w skali Bałtyku. Prognozy na przyszłe lata są również bardzo zachęcające Pomimo panującej od wielu lat stagnacji w przewozach pasażerskich na Bałtyku liczba podróżnych przybywających do polskich portów w latach 1995 - 2004 zwiększyła się dwukrotnie, a ilość przewożonych aut wzrosła prawie czterokrotnie (c) MACIEJ PIĄSTA

Obecnie na 68 liniach bałtyckich obsługiwanych przez około 40 armatorów pływa 140 promów i statków ro-ro. Rocznie przewożą one 180 mln pasażerów, 37 mln samochodów osobowych oraz 3,5 mln samochodów ciężarowych. Szacuje się, że w najbliższych 10 - 15 latach przewozy towarowe w regionie bałtyckim wzrastać będą rocznie o trzy - cztery procent. W efekcie do 2015 r. przewozy towarowe wzrosną o ok. 100 mln ton. Na polskie porty będzie przypadało od siedmiu do dziewięciu procent przeładunków.

Rosną przewozy na środkowym Bałtyku

W ostatnich latach zachodzą istotne zmiany w funkcjonowaniu żeglugi promowej na Bałtyku. Wynikają one m.in. z oddania do użytku mostów i tuneli przez cieśniny duńskie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3898

Spis treści

Ekonomia

"Ozon" szuka udziałowca
Aegon może będzie przejmować
Apelacja zarządu giełdy w sprawie Optimusa
Awans polskiego PKO BP
Bertelsmann w Polsacie
Bruksela chroni dorsze
Brytyjski inwestor szuka pomocy finansowej
Cytat dnia
Dobre wyniki Monnari
Druga inwestycja aAIM Europe
Fiat i Credit Agricole doszli do porozumienia
Fitch docenia Rudę Śląską
Francuski apetyt na tequilę
Gazprom i Gasunie: wymiana aktywów
Gorsze nastroje konsumentów
INFLACJA: DANE ZGODNE Z OCZEKIWANIAMI
Inwestorzy spokojni o ropę
Inwestorzy zarobili na PDA tylko na początku sesji
JSW: 15 kandydatów do zarządu
Kilka uwag dla tropicieli bankowych afer
Kolejka do Polski
Komentarz giełdowy
Kompania Węglowa aktualizuje strategię
Komu bije dzwon
Kontrakt na oczyszczalnię
Kontrowersyjny strażnik trójkąta
Kosztowna droga do wiedzy
Kryzysy nam niestraszne
Lepiej w unijnym przemyśle
Lepsze nastroje w regionie
Litwini chcą wejść na warszawski parkiet
Lukas rośnie w siłę
Majątek pod nadzorem
Mocniejszy złoty
Największa tegoroczna oferta
Niepokój powoli ustępuje
Nowi szefowie BBDO Warszawa
Od rzecznika do prezesa
Odzieżowa fuzja
Ostre ograniczenia dla pracowników towarzystw
PGNIG: PROKURENT ZAMIAST WICEPREZESA
PSE: ograniczenia w dostawach energii
Polskie firmy ubiegają się o europejskie adresy
Ponad sześć procent rosyjskiego wzrostu
Port Gdynia bije rekordy
Prawdopodobna sprzedaż części FSO
Prywatyzacja wciąż straszy
Rekordowy zysk Telefoniki
Rosyjsko-niemiecka rura za polskie pieniądze
Rura za polskie pieniądze
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Skandal pogłębił dno
Słowacja: euro bez opóźnień
WIG20 zyskał 0,39 proc.
Więcej chętnych do schedy po Podsiadle
Więcej chętnych na airbusy
Wydarzenia dnia
Wyższe stopy na Węgrzech
Włoska mafia wymusza 200 mln euro haraczu dziennie
Zagłosujcie za dyrektywą usługową
Zamrożone negocjacje to miliardy dolarów strat
Zamówień ciągle dużo
Znów dymisje w spółkach Skarbu Państwa
Zysk mniejszy niż przed rokiem
Zamów abonament