Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy reklamy w telewizji zabijają filmy

16 grudnia 2006 | Kraj | JM
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TELEWIZJA Czy reklamy w telewizji zabijają filmy Filmowcy apelują do prywatnych nadawców: przestańcie przerywać filmy reklamami. - To niedorzeczność - odpowiadają stacje. Ale środowiska twórcze nie tracą nadziei. Szukają pomocy w rządzie i w Brukseli

W piątek 10 listopada kwadrans po godz. 20 TVN rozpoczęła emisję trzeciej części przeboju kinowego "Władca pierścieni". Film, który w kinach trwa 3 godziny 13 minut, w telewizji zakończył się po 4 godzinach i niecałych 3 minutach. W tym czasie przerywano go pięć razy. W blokach reklamowych, przetykanych billboardami sponsorskimi i zwiastunami programów, widzowie zobaczyli tego wieczoru148 reklam. Kilka dni wcześniej w paśmie " Mega Hit" Polsat pokazał film " Rollerball". Trwał2 godziny10 minut (wkinie94 minuty) -wyemitowano90 reklam.

W ten sposób filmy szatkowane są każdego wieczoru. Według szacunków Cezarego Gadomskiego z Media Direction OMD z reklam w środku filmów Polsat czerpie prawie jedną trzecią przychodów, TVN -20 proc., a TVN Siedem nawet40 proc.

Barbarzyństwo godne pogardy

Polskie środowisko filmowe powiedziało: dość. Dlatego 14 związków twórczych, ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich na czele, rozesłało pisma...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4019

Spis treści
Zamów abonament