Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poczęstunek ufundowany przez firmę farmaceutyczną nie zawsze jest reprezentacją

01 października 2007 | Dobra firma | Luiza Boczek

JAK ROZLICZYĆ WYDATKI NA REKLAMĘ PRODUKTU LECZNICZEGO Poczęstunek ufundowany przez firmę farmaceutyczną nie zawsze jest reprezentacją Przepisy wyraźnie określają, co jest reklamą produktu leczniczego. Wydatki z nią związane mogą być zaliczone do kosztów

Są to nie tylko ulotki, plakaty i gadżety, ale też wydatki na organizację imprez, podczas których uczestnikom zapewnia się wyżywienie.

Od 1 stycznia br. do kosztów uzyskania przychodów nie można zaliczyć wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, W tym alkoholowych (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dalej updop). Natomiast kosztem mogą być wszystkie wydatki na reklamę.

Zmiany w przepisach podatkowych miały wpływ na kwalifikację wydatków reklamowych w firmach farmaceutycznych. Mogły one je rozliczać odmiennie niż inni podatnicy. Zgodnie z obowiązującym do 31 grudnia 2006 r. art. 52 ust. 4 ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 53, poz. 533 ze zm.), reklama produktu leczniczego była traktowana jako reklama publiczna w rozumieniu updop. Oznaczało to, że nawet wydatki na reklamę o charakterze niepublicznym mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Przepis ten został od 1 stycznia br. usunięty. Nadal jednak wydatki związane z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4326

Spis treści

Nieruchomości, budownictwo

100 firm w Pałacu Kultury
Albo stagnacja, albo obniżka
BGŻ
Banki liczą po swojemu
Biurowiec z basenem i siłownią
Ceny niższe, a klientów nie przybywa
Czy fugi można malować farbą
DOPŁATA PRZY WYNAJMIE
Dom dla Czytelników: mamy już fundamenty
Działki pod domy i usługi
Fundusze nieruchomości w Polsce
ING Bank Śląski
Jak ocieplać wełną mineralną
Kredyty w walutach
Kredyty w złotych
Kto komu jest winien pieniądze
MIESZKANIA STANIEJĄ
Mieszkanie a separacja
Milioner w czynszówce
Mniejszy popyt i skuteczniejsze negocjacje
Możesz przekazać, ale tylko w rodzinie
MultiBank
NOWE BUDYNKI NA STARYM GRUNCIE - SPRZEDAŻ BEZ PODATKU
Na obrzeżach centrum
Na rynku pojawią się dopiero za rok
Nie musisz płacić, gdy budynek nie został odebrany
Nowe, choć na starych fundamentach
Nowości: co proponują producenci chemii budowlanej
Podwórkowy problem
Podział majątku spółdzielni
Polbank
Pożytki z tarasu we wspólnocie
Prywatni chcą zadbać lepiej niż miasto
RATUNEK W ŚW. JÓZEFIE
Rata kredytu w wysokości 200 tys. zł wzrosła w tym roku o 100 zł miesięcznie
SPADEK SPRZEDAŻY
Spacerkiem do metra
Sprzedaż rozpoczęta
Stawki hotelowe, a standard socjalny
Stopy procentowe rosną
Sąd nad Rezydencją Maltańska
Słoweński inwestor, polski wykonawca
TAŃSZE DOMY
Taniej u notariuszy
W kolejce po dobry adres
W pobliżu lasu sosnowego
WYNAGRODZENIE ZA ZNIESIENIE SŁUŻEBNOŚCI TRZEBA ROZLICZYĆ
Wreszcie więcej ofert na Ochocie
Właściciele mieszkań w spółdzielni
Za rok zabraknie biur
Zrobią śniadanie, posprzątają pokoje
Źle zaplanujesz, będziesz mieć kłopoty

Dodatek Rzeczpospolitej

Zamów abonament