Wojna na lęki i emocje
Pierwszy tydzień kampanii wyborczej zakończony. W sondażach Platforma i PiS idą łeb w łeb, bardzo wiele zależy więc od skuteczności akcji promocyjnych obu partii w ostatnich tygodniach przed wyborami. Pierwsze siedem dni pokazało nam już, jakie będą pola bitwy i główne tematy kampanii. Wiemy, że raczej nie będzie to merytoryczny spór o program, lecz wyłącznie wizerunkowa próba sił. Wojna nie na argumenty, ale na chwytliwe hasła, barwy koszul, plakatów i filmów. Mało szlachetna, lecz niestety coraz bardziej typowa dla współczesnych demokracji.
Po pierwszym tygodniu wiemy też, że na razie PiS jest sprawniejsze marketingowo w tym boju. Choć jeszcze nie oznacza to, że okaże się bardziej skuteczne.
Pierwsze starcie odbyło się na transfery. Trudno orzec, kto w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta