Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internauta sam wybiera formę rozliczenia

04 października 2007 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik
źródło: Nieznane

JAK OPODATKOWAĆ ZYSKI ZE STRON INTERNETOWYCH Internauta sam wybiera formę rozliczenia Właściciel strony internetowej musi opodatkować wynagrodzenie za zamieszczone na niej reklamy. Ale w jaki sposób?

W interpretacjach urzędów skarbowych znajdziemy trzy różne odpowiedzi. Wydaje się, że najwłaściwsza brzmi: to przychody z dzierżawy, a podatnik sam wybiera, czy opodatkować je na zasadach ogólnych, czy ryczałtem.

Z reguły wygląda to tak. Miłośnik Internetu zakłada własną stronę, zamieszcza na niej rodzinne zdjęcia, filmy z wyczynów sportowych i przemyślenia co do otaczającej rzeczywistości. Gdy strona robi się popularna, wstawia na niej reklamy i odsyłacze do innych komercyjnych serwisów. Zarabia na tym, powinien więc zapłacić podatek. Ale jaki -czy jest przedsiębiorcą i musi rozliczać przychody z działalności?

Tak uważa Urząd Skarbowy w Ciechanowie (interpretacja z 14 grudnia 2006 r., US / 3-PDP /4150-5/06) . O rozliczenie pytał internauta, który podpisał umowę z firmą Google i zamieszczał jej reklamy na swojej stronie. Jego wynagrodzenie zależało od ilości kliknięć w banner reklamowy.

Jak je opodatkować? Urząd nie miał wątpliwości: "przychody osiągane z tytułu udostępniania firmie Google powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej należy zakwalifikować do źródła przychodu określonego w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4328

Spis treści

Ekonomia

A1 wraca w prywatne ręce?
Alma w Internecie
Apel Open Finanse
Asseco ma pieniądze na Prokom
BBC zainwestuje w Polsce 30 mln euro
Bałtyckiemu dorszowi grozi wyginięcie
Beiersdorf w Chinach
Brytyjskie mięso do Europy
Bytom zbiera zamówienia
Cadbury stawia na polskie fabryki
Cytat dnia
DnB Nord z BISE
Dobry rok, lepsze prognozy
Donbas naciska na szybką sprzedaż
Efekt kontraktu
Emeryci zarabiają na akcjach
HSBC Polska obsługuje 300 firm
Hossa na GPW bardzo realna
I tak jesteśmy w polu
Inwestycja Barlinka
Jedni wspierają firmy, drudzy infrastrukturę
KNF bardziej zadba o małych inwestorów
Kadry
Kazachski rząd bezlitośnie karze zachodnich inwestorów
LPP w górę
Milion internetowych domen w Polsce
Nowe kanały dla przedszkolaków
PAK jednak dla Enei zamiast dla KGHM
Plany warte 30 mld zł
Polacy chętnie inwestują w akcje
Porozumienie oligarchów
Prawo ma być proste
Prima Moda - zapisy na akcje
Protesty przegranych firm winne opóźnieniom w budowie
Ropa nadal tanieje, rekordowe ceny metali
Rosjanie uspokajają europejskich klientów
Rosyjscy inspektorzy poszukają nowych uchybień w polskich firmach spożywczych
Rusza fuzja Pekao i BPH
Rynek aut: poprawa Fiata
Sanatoria potrzebują pół miliarda złotych
Skandal wśród udziałowców EADS
Sony: telewizory ze Słowacji
Spadek po silnym wzroście
Sprywatyzowano prawie 6 tys. firm
Sprzedaż rośnie, idą zmiany
Szanse na inwestycyjny rekord
Tak dla umowy GM - UAW
Telekom Austria na Białorusi
Waluty bez zmian
Zduńska Wola wystartowała z kampanią
Zgoda na fuzję Sony i BMG
Złoty stabilny, ale może się osłabić
Śmigłowiec PZL Świdnik już gotowy
Zamów abonament