Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolejki po ciężarówki

15 grudnia 2007 | Ekonomia | Adam Maciejewski
Na nowe samochody trzeba czekać miesiącami
źródło: Rzeczpospolita
Na nowe samochody trzeba czekać miesiącami

Popyt przerósł możliwości producentów. W całej Europie na kupno nowej ciężarówki trzeba czekać nawet sześć miesięcy. W przyszłym roku będzie niewiele lepiej

W całej Europie brakuje nowych ciężarówek. Koncerny stopniowo zwiększają produkcję, ale zastrzegają, że w przyszłym roku wciąż na dostawę trzeba będzie czekać kilka miesięcy.

Według danych firmy Samar w 2007 r. na polskie drogi trafiło ponad 21 tys. samochodów ciężarowych o masie powyżej 6 ton, o 55 proc. więcej niż w 2006. Tylko w listopadzie 2007 r. sprzedano 1 924 takie ciężarówki, co oznacza wzrost o 34,4 proc. wobec listopada 2006. Bieżący rok może przynieść rekord sprzedaży – 23 tys. aut.

– Przewiduję, że do końca roku sprzedamy 2,9 tys. ciężarówek Mercedesa. To wzrost o prawie 60 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zachowamy jednak udział w rynku na poziomie 13 proc. – ocenia Katarzyna Strojna-Szwaj z Daimler Automotive Polska.

Gwałtowny wzrost zapotrzebowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7890

Spis treści

Ekonomia

Amber lepszy dla Europy niż rurociąg bałtycki
BGŻ przygotowuje się do giełdowego debiutu
Będą kontrole
Citi o Polsce
Coraz więcej wydajemy na żywność
Cytat dnia
Debiut UniCredit
Deficyt budżetowy wciąż niewielki. I niebezpieczny
Dell w detalu
Dobre, bo polskie, chociaż w obcych rękach
Dow Jones trafi w ręce Murdocha
Egzotyczny cukier zastąpi krajowy
Electrolux: z Anglii do Polski
Getin Holding idzie pod młotek?
Gra poprawia wyniki
Inflacja po obu stronach oceanu wzmaga przeceny
Inflacja za oceanem pociągnęła WIG20 w dół
Kalendarium gospodarcze
Klesyk rządzi w PZU
Kolejki po ciężarówki
Komatsu z Rosji
Komentarz giełdowy
Komisja przegłosowała numer 112
Kryzys uderza w polski eksport
Kursy akcji lecą w dół
Liczba dnia: 11 proc. wzrosły płace
Linie lotnicze wreszcie zarobią
Medialny imperator
Netia uwalnia pętlę lokalną
Nowe stawki Transnieftu
Odprawy od KSC
Orange w sieci Sferis
PKO BP: Grad
Polsat nie dla Springera
Problemy (pre)egzystencjalne
Prognozy MAE i OPEC
Przybyło mieszkań
Radar znalazł miejsce
Rosną ceny w Europie
Rosnące kontrakty
Rozmowy Chrysler – Nissan
Run na wódkę Dimitrija Miedwiediewa
Siemens: elektrownia na Węgrzech
Skarb chce wyjaśnień od zarządu KGHM w sprawie oferty Dialogu
Spada zainteresowanie drobiem
Sprostowanie
Star Alliance pęcznieje
Szkoci chętni na Silesię, z wyścigu rezygnują Czesi
TP SA sprzeda spółkę Ditel
UE: otwarty rynek uzbrojenia od 2008 r.
Wawa niekoniecznie będzie Eską Rock
Zapasy ropy w USA znowu zmalały
Zgoda na kupno ICI
Łamigłówka emerytalna
Środki unijne dla regionów
Zamów abonament