Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama musi rzetelnie opisywać cechy produktu

15 stycznia 2008 | Prawo | Michał Kosiarski

Przesadzony opis cech produktu w reklamie może wpłynąć na decyzje klientów o jego zakupie, zwłaszcza gdy nie da się sprawdzić sprzętu w sklepie

Jest to więc reklama wprowadzająca w błąd. Tak wynika ze sprawy Tesco Polska, którą rozpatrywał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczyła ona ulotki reklamowej z 2006 r. kamery JVC. Klienci mogli przeczytać, że ma ona kolorowy wizjer, tymczasem był on czarno-biały. Ponadto w krakowskim sklepie sieci – jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – niemożliwe było zapoznanie się z instrukcją i sprawdzenie pracy kamery przed zakupem.

Istotna staranność firmy

Tesco przyznało się, że informacja była błędna. Firma podkreślała jednak, że błąd wynikał z informacji przesłanych przez producenta. – To była zwykła pomyłka – podkreślał radca prawny Marcin Koper, pełnomocnik Tesco. Zaznaczył, że doświadczonego konsumenta, zainteresowanego zakupem, trudno taką pomyłką wprowadzić w błąd. – Mimo że sklep wiedział o błędnej gazetce, nie podjął żadnych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7913

Spis treści

Ekonomia

Akcjonariusze chcą ugody
Antykorupcyjny przepis podzielił branżę
Barometr „Rzeczpospolitej”
Bez zgody w Budryku
Bogdanka bez prezesa
Ceny złota biją rekord za rekordem
Chiński rynek nam ucieka
Chętny na akcje Ruchu zrobił pierwszy ruch
Cytat dnia - Leszek Balcerowicz, były prezes NBP i b. minister finansów
Deficyt może wzrosnąć
Deweloperzy wstrzymują się z kupnem działek
Hardex ma prospekt
Inflacja pcha złotego do góry
Japonia zwolni tempo
Japończycy szykują kontratak
Kalendarium gospodarcze
Kara nie dla W. Kruk
Klony na sklepowych półkach
Komentarz giełdowy
Konkurs na członków RN LOT
Kredytowy szał może powoli słabnąć
Kredyty ponad granicami
Liczba dnia - 11,2 proc. wzrost eksportu
Maszynowa zgoda potentatów
Mistrz wielkich fuzji
Najwięcej zyskała branża maszynowa
Nie płacą jak za zboże
Nie uciekniemy od podwyżek płac
Notus dla funduszu MCI
Ostry poker na rynku pracy
Polsat24 ruszy w maju
Przejęcia i Azjaci ratują instytucje finansowe
Rada zadba o interesy producentów żywności
Rosjanie kupują w Szczecinie
Rosną koszty emigracji
Rosną wpływy z reklamy w kinach
Rząd w obronie MOL
Skrzypek ostrzega przed inflacją
Spadek produkcji w eurolandzie
Spowolnienia gospodarki nadal nie widać
Styropianowa inwestycja w Policach
Szefowie Lotosu liczą na wysokie podwyżki pensji
Szkoci zwlekają z Silesią
Udane zakupy Ponaru w USA
VW: 6 mln aut
W 2008 r. spadną ceny mieszkań w wielu dużych miastach
W Warszawie najgorzej
Wicepremier marzy, BCC chce konkretów
Wielkie plany IDM
Więcej aparatów słuchowych z Polski
Współtwórca ARP nie wróci do jej władz
Wyjeżdżają przede wszystkim młodzi
Węgry: obniżka podatków

Poradnik prawny - niezbędne przepisy

Zamów abonament