Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochodowa historia estetyki, pasji i marzeń

24 stycznia 2008 | Styl życia | Grzegorz Sowula
Larry Edsall, Legendarne samochody, przeł. Jerzy Malinowski, Joanna Przyjemska, Zbigniew Zasieczny, Muza SA, Warszawa 2007
źródło: Rzeczpospolita
Larry Edsall, Legendarne samochody, przeł. Jerzy Malinowski, Joanna Przyjemska, Zbigniew Zasieczny, Muza SA, Warszawa 2007
Bugatti Veyron, prawdopodobnie najdroższe i najszybsze auto na świecie
źródło: Rzeczpospolita
Bugatti Veyron, prawdopodobnie najdroższe i najszybsze auto na świecie

Doświadczywszy samochodowej przejażdżki, cesarz Wilhelm II raczył się podzielić swymi wrażeniami: „Mam zaufanie do koni. Automobil to przejściowe zjawisko”.

W owym czasie (1898) Karl Benz sprzedał już ponad 1000 pojazdów, a ich produkcję rozpoczynano w Ameryce. Jednak co tu się dziwić władcy? Sami konstruktorzy niezbyt byli przekonani do swego wynalazku. Gottlieb Daimler, któremu w historii motoryzacji przypadło honorowe miejsce, uważał, że „zostanie zbudowanych nie więcej niż 5000 pojazdów. Nie mamy wszak więcej szoferów”.

Zanim jednak światem zaczęły rządzić garbusy, mini morrisy i małe fiaty, automobil był zabawką dla bogatych. Lśniącą niklem i chromem, pachnącą skórą, przykuwającą oko linią, szerokimi błotnikami, deską rozdzielczą, żebrami grilla, fantazyjnymi deklami kół....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7921

Spis treści

Pierwsza strona

Ekonomia

Altadis – brytyjski
Apple: gorsze prognozy
Bez zgody w Budryku
Bezrobocie jak w grudniu
Biometoda na legnickie złoża
Braniewo zwalnia
Ceny obligacji wciąż rosną
Cytat dnia
Czterej chętni do dystrybucji bezpośredniej
Czyste niebo nad Europą
Dobre wyniki Carrefoura
Eldorado dla specjalistów
Eureko żąda 35 mld zł
Europejski przyczółek Della
Herbapol Lublin odchudza Białystok
Jarosław Myjak oczyszczony
KNF: zakaz dla Sovereign Capital
Kalendarium gospodarcze
Komentarz giełdowy
Kompletny paraliż na przejściach z Ukrainą
LICZBA DNIA: 30 proc. firm ma lepiej
Mały deficyt, duży kłopot?
Mniej na inwestycje w Możejkach
Musimy zdwoić nasze wysiłki
Na giełdach nadal panuje niepokój
Na rosyjskich kontraktach
Nagroda dla PKW
Niepokój i nadzieje w Davos
Nowi prezesi agencji rolnych
OFE miały więcej papierów firm
Optymizm wyparował
Pan Tadeusz dał zarobić V&S Luksusowej
Podpatrzyć innych i dobrze się pokazać za rok
Poprawiony, ale gorszy
Popularny Internet z komórki
Popyt na czekoladę
Prawie 2 mld zł z prywatyzacji
Przeszkadzają podatki
Qumak-Sekom – kontrakt na Euro 2012
RWE zainteresowany prywatyzacją w Polsce
Rekordowe wydatki na reklamę zewnętrzną
Ropa i złoto tracą w ślad za giełdami
Rynek i misja
Rynek makaronu rośnie, producentów ubywa
STMicro: plan bez zmian
Skurczy się lista projektów kluczowych
Sobieski rozwija dystrybucję
Spokojni o GPW
Stawiam na chevrolety
Sto milionów na łóżka
Tajne rezerwy żywności drogo kosztują budżet
Toyota przegrała na finiszu
Twórca Davos
Tymoszenko: nowe stawki
Udział MOL dla CEZ
Unijna kara za zmowę w kauczuku
Wejście Warrena Buffetta
Windykatorzy liczą na kredyty
Zakłady Mięsne Herman wznowią ofertę
Zaniedbanie ekologii drogo kosztuje gospodarkę
Śnieżka z DuPontem
Światowe sieci chcą skusić polskich agentów
Zamów abonament