Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co nam mówią reklamy mody

03 kwietnia 2008 | Styl życia
Garnitury Wistuli reklamuje egzotyczny model, Polak byłby zbyt banalny
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Rzeczpospolita
Garnitury Wistuli reklamuje egzotyczny model, Polak byłby zbyt banalny
 Laura Guidi  modelka w typie włoskim, w pozie cokolwiek aerobikowej
autor zdjęcia: Jerzy Dudek
źródło: Rzeczpospolita
Laura Guidi modelka w typie włoskim, w pozie cokolwiek aerobikowej

Piękna dziewczyna w sukience? Nic z tych rzeczy. Reklama ubrań używa dzisiaj mocniejszych środków. Prowokuje i straszy

joanna bojańczyk

Ponieważ w Warszawie całą wolną przestrzeń wypełniają już billboardy‚ a z powodu korków jeździ się z prędkością 10 km na godzinę‚ człowiek zamknięty w samochodzie poddany jest mimo woli intensywnej terapii reklamowej. A dodatkowo w modzie zaczyna się nowy sezon‚ więc piękne dziewczyny wysypały się na outdoor.

Oglądając reklamy mody, zaczęłam się zastanawiać‚ co właściwie ich autorzy chcą nam powiedzieć? Czy chcą tylko pokazać dziewczynę w nowej sukience i zachęcić do jej kupna? Nie trzeba być psychoanalitykiem‚ żeby zauważyć‚ że sympatyczna dziewczyna to pieśń przeszłości. Dziś reklama mody wali po oczach. Śmieszy‚ tumani‚ przestrasza, prowokuje. Jeśli w ogóle ją rozumiemy.

Kuszenie modlitwą

Najbardziej rzuca się w oczy kampania House (twarze rozmodlonych chłopca i dziewczyny z różańcem w rękach). Nie będę dokładać swojego głosu do oburzenia tą reklamą‚ po co wychodzić naprzeciw postulatom jej twórców. Cel‚ żeby wszyscy tę kampanię najpierw interpretowali‚ a potem krytykowali, został osiągnięty. Ograna sztuczka: źle czy dobrze‚ niech o nas mówią. A im gorzej mówią‚ tym dla nas lepiej. Prostactwo agencji‚ która ją wymyśliła,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7980

Spis treści

Ekonomia

10 proc. dla konkurentów TP SA
300 mln euro na Internet
Bez zmian w fotelu prezesa Ciechu
Ceny drewna inaczej
Ciężka walka o rynek light
Coraz więcej pracujących
Cytat dnia
Czy jesteśmy w Polsce przygotowani na kryzys?
Drożeje ropa naftowa i złoto
Euro najtańsze od sześciu lat
Gazociąg pod znakiem zapytania
Gazprom-ENI: zamiana aktywów
Giełdowy debiut Polkomtelu wzmocniłby warszawski parkiet
Griffin Property Finance wesprze deweloperów
Górnicy u ministra
Imperium w butelce
Intercity na giełdę
Inwestora można szukać na giełdzie i poza nią
Inwestycja NTT System
Kalendarium gospodarcze
Kary dla Centertelu
Komentarz giełdowy
Komisja Europejska: tak dla dotacji kopalń
Liczba dnia - 11,4 proc. bezrobocia w marcu
MFW obniża prognozy
Mała zmiana indeksów
Moskwa zamyka strategiczne sektory
Nie będzie inwestycji za wszelką cenę
Nie będzie ulg dla właścicieli ekologicznych pojazdów
Nieudany debiut producenta butów
Nowe lotnisko centralne?
O płacach prezesów powinny decydować rady
PGNiG nie stać na gazociąg do Danii i port gazowy
PTE dzielą się zyskami
Państwowa firma nie musi być zakładem specjalnej troski
Podwyżki nadal oczekiwane
Podwyżki w ZAT
Pomoc dla lotniska w Łodzi
Praktiker znacznie w górę
Prognoza rozczarowała
Przejęcia szansą dla Agory
Przetarg na telewizję mobilną
Rosomaki na eksport
Ruszy produkcja honkerów
Sąd pomógł Hiszpanom
TP wzmacnia kierownictwo
Technologiczna ofensywa Wrocławia
W Polsce spada wydobycie węgla kamiennego
W Silesii umowa społeczna
Zgoda KE na rozbudowę lotniska w Łodzi
Zmiany w kopalni Bełchatów
Zysk zostanie w banku
Złoty w górę, obligacje w dół
Zamów abonament