Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drogowe grzechy władz

09 września 2008 | Życie Warszawy
Inwestycje drogowe w stolicy od 1994 roku
źródło: Życie Warszawy
Inwestycje drogowe w stolicy od 1994 roku

Brak systemu zarządzania ruchem, mostu Północnego i Trasy Olszynki Grochowskiej – to, zdaniem ekspertów, największe inwestycyjne zaniedbania włodarzy od lat 90.

Spytaliśmy warszawiaków, kto według nich jest odpowiedzialny za ogromne korki w mieście. Wyniki sondażu GfK Polonia opublikowaliśmy wczoraj. Zdaniem 12 proc. respondentów, winę za korki ponosi Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO), 4 proc. wskazało na Lecha Kaczyńskiego (PiS). Jednak prawie 60 proc. respondentów odpowiedziało, że przyczyną są wieloletnie zaniedbania w inwestycjach. Dziś prześwietlamy więc prezydentów rządzących Warszawą i sprawdzamy, jakie były ich największe inwestycyjne grzechy, a co udało się im zrealizować.

Najpierw biurowce

W latach 90., za czasów prezydenta Marcina Święcickiego (SLD – UW), Warszawa zamieniła się w wielki plac budowy. Jednak wtedy budowano głównie biurowce, takie jak Warsaw Trade Tower, Millennium Plaza czy hotel Sheraton.

Największą drogową inwestycją za rządów Święcickiego było rozpoczęcie budowy Trasy Toruńskiej i al. Prymasa Tysiąclecia, którą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8112

Spis treści
Zamów abonament