Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Inspekcję informuje pracodawca

19 maja 2009 | Gazeta prawa i podatków | Sylwia Gortyńska

Czy zakładając własną jednoosobową działalność gospodarczą, muszę o tym zdarzeniu informować PIP?

Nie. Pracodawca rozpoczynający działalność jest zobowiązany, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia tej działalności, zawiadomić na piśmie właściwego okręgowego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności. Ten obowiązek zaczyna ciążyć na danym podmiocie z chwilą, gdy uzyska on status pracodawcy, czyli z momentem zatrudnienia pierwszego pracownika. Nie dotyczy zatem podmiotów prowadzących działalność, które zatrudniają wyłącznie osoby wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy.

Podstawa prawna:

– art. 209 kodeksu pracy (tekst jedn. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.)

Brak okładki

Wydanie: 8321

Spis treści
Zamów abonament