Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jaka będzie kampania w cieniu żałoby

15 kwietnia 2010 | Kraj | Jarosław Kałucki
Jak przewidują eksperci  od marketingu politycznego, ta kampania wyborcza będzie inna  niż wszystkie. Ale ich zdaniem z dążenia  do zgody  i współpracy niewiele  zostanie, zwłaszcza  tuż przed głosowaniem
autor zdjęcia: Marcin Łobaczewski
źródło: Fotorzepa
Jak przewidują eksperci od marketingu politycznego, ta kampania wyborcza będzie inna niż wszystkie. Ale ich zdaniem z dążenia do zgody i współpracy niewiele zostanie, zwłaszcza tuż przed głosowaniem

Zamiast ataków prowokowanie rywali do fałszywych ruchów – czy to będzie taktyka sztabów?

Te wybory na prezydenta będą odmienne od poprzednich – zapowiadają politycy, ale pogrążeni w żałobie na razie nie chcą mówić o szczegółach. Możliwe scenariusze kreślą eksperci od marketingu politycznego.

Jak przewidują, z atmosfery narodowej traumy oraz dążenia do zgody i współpracy niewiele zostanie, zwłaszcza w końcowej fazie kampanii.

Kiedy wyparuje podniosła atmosfera

– Nie wierzę w cudowne ozdrowienie narodu, polityki i odmianę mediów – mówi Adam Łaszyn, współtwórca wyborczego sukcesu PO w 2007 roku, który szkolił Donalda Tuska przed słynną debatą z Jarosławem Kaczyńskim. – W Polsce każde wybory wygrywa się kampanią negatywną, bo ludzie głosują nie za, lecz przeciwko komuś lub czemuś.

Łaszyn wskazuje, że z symptomami takiej postawy już mamy do czynienia. – Pierwszy nie wytrzymał ojciec Tadeusz Rydzyk, ogłaszając spiskową teorię zamachu, za którym stoi rząd lub Rosjanie – wyjaśnia.

Zdaniem dr. Wojciecha Jabłońskiego, politologa z Uniwersytetu Warszawskiego, atmosfera powściągania emocji, nawoływania do jedności i współpracy zniknie na mniej więcej dziesięć dni...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8599

Spis treści

Pierwsza strona

Ekonomia

Branża informatyczna wychodzi z kryzysu
Ceny węgla ostro w górę
Coraz popularniejsze obligacje komunalne
Cytat dnia - Ben Bernanke szef Rezerwy Federalnej
Czas nie zadecyduje o dotacji
Dziś nie myślimy o BZ WBK
GPW przyciąga zagraniczne spółki
Gigantyczna strata na nieruchomościach
Ile za hektar gruntów
Infrastruktura krytyczna pod ochroną
Interwencje banku centralnego są obecnie skazane na niepowodzenie
Inwestorzy zbadają księgi ZE PAK
Inwestycyjne dylematy
Jutrzenka szuka środków na przejęcie Wedla?
Kalendarium gospodarcze
Kolejne podejście do sprzedaży stoczni w rękach Brukseli
Koszt finansowania polskiego długu jest coraz niższy
Liczba dnia - 27,5 mld zł wydano na unijne projekty
MFW: banki nie powinny nadmiernie ryzykować
Miliardowy wkład branży muzycznej
Multimedia Polska chcą skupić własne akcje
Nie pora teraz odzyskiwać długi
Nowy inwestor w Ruchu najpóźniej w maju?
Nowy zarząd Empiku stawia na rozwój sieci
PGE chce stworzyć własną giełdę energii
PZU: wciąż trwa spór o cenę z Eureko
Parkiet w Warszawie bije rekord za rekordem
Plany Kulczyk Holding w energetyce oparte są na spółkach Skarbu Państwa
Pocztylion walczy z multiagencjami
Proroctwa na glinianych nogach
Przedsiębiorstwa kumulują gotówkę
Rajd po zyski
Rekordowy ruch na lotniskach
Rządowy dwugłos w sprawie kursu złotego
Sobolewski faworytem
Strajk greckich taksówkarzy i prawników
Udany debiut akcji i PDA
Ukraina szuka sposobu na zapełnienie budżetu
W skrócie
WestLB postawi na kredyty dla firm i samorządów
Więcej gości w hotelach
Zagospodarować więcej odpadów
Zdrowo, czyli z zyskiem
Znów szczyty indeksów
Złoty się umocnił
iPad dotrze później do sklepów poza Stanami Zjednoczonymi
Zamów abonament