Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fiskus musi wiedzieć o likwidacji biznesu

19 października 2010 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

Nieodzownym warunkiem zamknięcia działalności jest rozliczenie się z urzędem skarbowym. Jeśli przedsiębiorcy zostały towary, zapłaci daninę

Zacznijmy od podatku dochodowego. Z ustawy o PIT wynika, że właściciel firmy na zakończenie działalności powinien zrobić tzw. remanent likwidacyjny.

Trzeba wpisać w nim towary handlowe, materiały (surowce) podstawowe i pomocnicze, półwyroby, wyroby gotowe, braki i odpadki oraz rzeczowe składniki majątku związanego z wykonywaną działalnością (oprócz środków trwałych), jeżeli wydatki na ich nabycie zostały zaliczone wcześniej do kosztów.

Trzeba wyliczyć dochód

Składniki spisu są wyceniane według ceny zakupu. Gdy już znamy wartość remanentu, mnożymy ją przez wskaźnik procentowy wynikający z udziału dochodu w przychodach w okresie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8756

Spis treści
Zamów abonament