Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile miejsca dla rynku

28 września 1994 | Ekonomia | GD

Komunikacja miejska

Ile miejsca dla rynku

Nadzór nad wydatkowaniem środków publicznych i wzrost efektywności ich wykorzystania dzięki wprowadzeniu konkurencji w zbiorowej komunikacji miejskiej stały się przyczyną kontrowersji powstałych na odbywającym się XXV Zjeździe Komunikacji Miejskiej (w dniach 15-- 16 września) . Realizacji tych dwóch celów ma pomóc koncepcja rozwiązań instytucjonalnych i rynkowych (przygotowanych niezależnie przez krajowe i zagraniczne o środki naukowe i doradcze) wdrażanych o d 1991 roku w kilkunastu ośrodkach miejskich w Polsce.

Koncepcja ta polega na rozdziale zarządzania komunikacją od wykonywania przewozów i powołaniu zarządów komunikacji oraz na wykorzystaniu konkurencji pomiędzy przewoźnikami. Na przykładzie Gdyni przedstawił ją prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski -- dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Propozycja upowszechniania w Polsce takiego rozwiązania wywołała ostrą reakcję przedstawicieli przedsiębiorstw komunikacyjnych (zwłaszcza Poznania, Szczecina i Zielonej Góry) .

Nadzór nad wydatkowaniem środków publicznych

Jak wiadomo, komunikacja miejska jest wysoko dotowana w całej Europie i poza nielicznymi wyjątkami także w Polsce. Fakt ten wynika z przyczyn socjalnych oraz z wykorzystywania komunikacji miejskiej do prowadzenia polityki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 282

Spis treści
Zamów abonament