Ile miejsca dla rynku
Komunikacja miejska
Ile miejsca dla rynku
Nadzór nad wydatkowaniem środków publicznych i wzrost efektywności ich wykorzystania dzięki wprowadzeniu konkurencji w zbiorowej komunikacji miejskiej stały się przyczyną kontrowersji powstałych na odbywającym się XXV Zjeździe Komunikacji Miejskiej (w dniach 15-- 16 września) . Realizacji tych dwóch celów ma pomóc koncepcja rozwiązań instytucjonalnych i rynkowych (przygotowanych niezależnie przez krajowe i zagraniczne o środki naukowe i doradcze) wdrażanych o d 1991 roku w kilkunastu ośrodkach miejskich w Polsce.
Koncepcja ta polega na rozdziale zarządzania komunikacją od wykonywania przewozów i powołaniu zarządów komunikacji oraz na wykorzystaniu konkurencji pomiędzy przewoźnikami. Na przykładzie Gdyni przedstawił ją prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski -- dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Propozycja upowszechniania w Polsce takiego rozwiązania wywołała ostrą reakcję przedstawicieli przedsiębiorstw komunikacyjnych (zwłaszcza Poznania, Szczecina i Zielonej Góry) .
Nadzór nad wydatkowaniem środków publicznych
Jak wiadomo, komunikacja miejska jest wysoko dotowana w całej Europie i poza nielicznymi wyjątkami także w Polsce. Fakt ten wynika z przyczyn socjalnych oraz z wykorzystywania komunikacji miejskiej do prowadzenia polityki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)