Urząd może wykreślić podatnika z rejestru VAT
W praktyce organy podatkowe nie poprzestają na samym wykreśleniu podatnika z rejestru. Wręcz normą jest jednoczesne określanie daty wykreślenia - czasem sięgającej kilka lat wstecz. W niektórych przypadkach jest to w pełni uzasadnione, w innych co najmniej niewskazane.
Kiedy wykreślenie wchodzi w gręPierwszą z przesłanek wykreślenia podatnika z rejestru określa art. 96 ust. 6 ustawy o VAT. Jest nią zaprzestanie przez podatnika zarejestrowanego jako podatnik VAT wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.
Do zgłoszenia takiego faktu naczelnikowi urzędu skarbowego obowiązany jest sam podatnik, a w razie gdy zaprzestanie działalności nastąpiło w wyniku jego śmierci - następca prawny (art. 96 ust. 7 ustawy).
Zgłoszenie jest dla naczelnika urzędu skarbowego podstawą do wykreślenia podatnika z rejestru podatników VAT.
Jeżeli podatnik albo jego następca prawny nie złoży zgłoszenia, na mocy art. 96 ust. 8 ustawy o VAT naczelnik urzędu skarbowego wykreśla podatnika z urzędu.
Dwie kolejne przesłanki wykreślenia z rejestru podatników wymienia art. 96 ust. 9 ustawy o VAT. Wynika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta