Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Postępowe polskie mordobicie

10 października 2011 | Kultura | Jacek Cieślak
„Wyzwolenie”  Piotra Jędrzejasa rozgrywa się  w cieniu krzyża. Na zdjęciu: Marcin Jędrzejewski (Karmazyn)  i Damian Łukawski (Hołysz)
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
„Wyzwolenie” Piotra Jędrzejasa rozgrywa się w cieniu krzyża. Na zdjęciu: Marcin Jędrzejewski (Karmazyn) i Damian Łukawski (Hołysz)

Nienawiść ma pomóc w modernizacji kraju. Tę myśl z „Wyzwolenia” eksponuje Piotr Jędrzejas

Polskie sceny stały się areną rozliczeń związanych z katastrofą smoleńską. Wrócił język politycznych aluzji.

Miesiąc temu „Sprawa" Jerzego Jarockiego w Narodowym była ripostą na książkę „Samuel Zborowski" Jarosława Marka Rymkiewicza, który nawołuje, by podążać za trumną złożoną w wawelskiej krypcie i „pomścić ofiarę kanclerza".

W „Wyzwoleniu" wg Wyspiańskiego otwierają się drzwi z napisem Wawel i pojawia się Jerzy Trela. Mówi tekst Geniusza mamiącego mickiewiczowską wizją Polski-Chrystusa Narodów, ale gra współczesną postać. Z początku miłą i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9052

Wydanie: 9052

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament