Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepiej dać po sztuce niż cały komplet

17 października 2011 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Przedsiębiorcy przekazujący prezenty klientom unikną VAT, jeśli wartość jednego gadżetu nie przekracza 10 zł

Od 1 kwietnia 2011 r. firmy, które reklamują się, rozdając gadżety kontrahentom, muszą zwiększyć wydatki na promocję o 23 proc. Do kosztów akcji dodają bowiem VAT. Przedsiębiorcy wiedzą już jednak, jak go uniknąć.

Przypomnijmy, że nowelizacja ustawy o VAT wprowadziła opodatkowanie nieodpłatnie przekazanych towarów bez względu na to, czy są związane z działalnością, czy też nie (jeśli podczas ich nabycia przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego). Wcześniej można było obdarowywać kontrahentów bez konieczności odprowadzania daniny, pod warunkiem że akcja promocyjna miała związek z działalnością (a z reguły tak jest).

Nie zmieniły się jednak wyjątki od zasady opodatkowania. Nadal więc nie musimy naliczać VAT, przekazując...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9058

Wydanie: 9058

Spis treści
Zamów abonament