Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec wielkich sklepów?

24 października 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Małe sklepy wciąż dominują na polskim rynku
źródło: Rzeczpospolita
Małe sklepy wciąż dominują na polskim rynku
Czytaj więcej:

Hipermarkety rozwijają się w naszym kraju coraz wolniej. Ich łączna sprzedaż w 2012 r. po raz pierwszy ma być mniejsza niż supermarketów. Boom przeżywają dziś sklepy średniej wielkości

Polski rynek handlowy zaczyna się stabilizować i nasycać. Widać to zwłaszcza po największych sklepach, których zaczyna przybywać coraz wolniej. Z danych firmy Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty hipermarketów w Polsce wzrosną tylko o 1,3 proc., a w przyszłym niewiele więcej, bo o 1,6 proc. W tym samym czasie sprzedaż supermarketów ma rosnąć odpowiednio o 11 proc. i 7,8 proc., a dyskontów o 7,4 proc. i 8 proc. W 2012 r. supermarkety po raz pierwszy mają mieć też wyższą sprzedaż niż największe hipermarkety.

– To naturalny trend świadczący o dojrzewaniu polskiego rynku. We wszystkich krajach sklepy średniej wielkości rozwijają się teraz najszybciej – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9064

Wydanie: 9064

Spis treści
Zamów abonament