Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Etyczne wątpliwości radców i adwokatów

22 marca 2012 | Prawo | Katarzyna Borowska

Prawnicy pytają swoje komisje ds. etyki o konflikt interesów, kwestie związane z informowaniem o wykonywaniu zawodu i o granice tajemnicy

– Najczęściej zadawane pytania dotyczą reklamy – mówi „Rz" Jakub Jacyna, przewodniczący Komisji Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej. Art. 23 kodeksu etyki adwokackiej formułuje zakaz reklamy i pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz współpracy z podmiotami, które by się tym zajmowały z naruszeniem prawa lub zasad współżycia społecznego.

Ulotki pod sądem

– Sformułowanie dotyczące zasad współżycia społecznego dodaliśmy do znowelizowanego kodeksu, który wszedł w życie w styczniu 2012 r. – mówi Jacyna. – W wypadku osób, które rozdają pod sądem ulotki z kontaktem do adwokata, trudno mówić o naruszeniu prawa. Ale takiego zachowania nie da się pogodzić z godnością...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9189

Wydanie: 9189

Spis treści
Zamów abonament