Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy pomniejszyć przychód o wydatki reklamowe

28 maja 2012 | Prawo i praktyka | Edyta Głębicka

Czy skoro dla celów rachunkowych poniesione koszty są aktywowane w czasie, to również podatkowo należy je rozliczać w czasie?

Przedsiębiorcy wciąż mają problem z ustaleniem prawidłowej odpowiedzi na to pytanieZa takim sposobem postępowania opowiada się część organów podatkowych. Tymczasem w  orzecznictwie sądów administracyjnych można znaleźć potwierdzenie stanowiska, że zapisy w księgach rachunkowych nie przesądzają o metodzie rozliczenia kosztów pośrednich dla celów podatkowych.

- Zlecamy emitowanie reklam naszych produktów, sprzedawanych bezpośrednio przez nas oraz przez naszych dystrybutorów (sprzedaż online i w punktach stacjonarnych). Koszty reklam, przede wszystkim telewizyjnych, są znaczne. Fakturowanie następuje po każdej emisji. Z uwagi na wartość wydatków uznaliśmy, że wpływają one na nasze przychody przez dłuższy, bliżej nieokreślony czas, wobec tego chcielibyśmy je rozliczać w czasie. Jednak do tej pory i dla celów bilansowych i podatkowych uznawaliśmy je za koszty pośrednio związane z przychodami, księgowane co do zasady w dacie poniesienia. Czy zmiana zasady dla potrzeb bilansowych wymusza także zmianę rozliczania wydatków dla potrzeb podatkowych? – pyta czytelnik.

Wydatki ponoszone na działania reklamowe i promocyjne w firmie, w zależności od sytuacji, mogą być zaliczone do  kosztów bezpośrednich bądź pośrednich.

Z tymi pierwszymi mamy do czynienia wówczas, gdy koszty na reklamę i promocję można w sposób...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9243

Wydanie: 9243

Spis treści

Ekonomia

Barometr cen: domy używane
Barometr „Rz”
Biznes wobec potrzeb zrównoważonego rozwoju
Błędy mogą być bardzo kosztowne
Ciepłownicy inwestują miliardy w nowe moce
Cytat dnia - Christine Lagarde, dyrektor generalny MFW (Guardian)
Fala zmian kadrowych w biurach maklerskich
Finał konkursu na prezesa Ciechu
Firmy doceniły pracę tymczasową
Fotel szefa KGHM kusi menedżerów z Zachodu
Francja chce wspólnotowej polityki rolnej
Gwarancja bezpieczeństwa rynku kapitałowego
Hiszpania zaczyna straszyć inwestorów
Informatyczny ATM SI zadebiutuje na warszawskim parkiecie
Kalendarium gospodarcze
Klienci idą za swoimi spedytorami
Kryzysowy efekt lakieru zamiast szminki
Kto chciał spadku kursu Facebooka
Ku­pisz go­to­we, masz bonus
Liczba dnia - 22 GWh elektryczności
Ministrowie walczą o największe dotacje dla firm
Najemcy wybierają dwa pokoje
Ochrona bierze lotniska
PKB rośnie wolniej
PKN Orlen: wzorcowa prezentacja w Internecie
PKO BP może przejmować fundusze emerytalne
Polskie mięso szykuje się do ekspansji w Chinach
Porady ekspertów: projekt domu dla czytelników
Potrzeba nam rzetelnych danych o gazie łupkowym
Praca jak szminka
Przestajemy pożyczać na konsumpcję
Raport KGHM Polska Miedź: najlepszy z najlepszych
Rosja nie gotowa na kryzys
Rosną przychody z polis
Rynek określi ceny gazu
Spór o wiarygodność finansową Polski
Sukces, który zamienił się w skandal
Szybki rozwój rynku usług dla telekomunikacji
Tajwańska herbata rusza nad Wisłę
W Państwie Środka konkurencja coraz silniejsza
W sieci przy­by­wa skle­pów
W skrócie
Warszawiakowi bank da najmniej
Wielu chętnych na kupno połowy udziałów w Elektrowni Opole
Łódź atrakcyjna dla inwestycji w nowoczesne usługi dla biznesu
Zamów abonament