Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Powakacyjny marketing biur podróży

04 września 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Dane osobowe, które biuro turystyczne zebrało na potrzeby organizacji naszego wyjazdu i wypoczynku, nie powinny być wykorzystywane do innych celów niż wskazane przy zawieraniu umowy

Decydując się na wyjazd z biurem podróży, nie tylko możemy, ale w praktyce musimy podać mu nasze dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, adres zamieszkania czy numer telefonu kontaktowego. Są one bowiem niezbędne do zrealizowania usługi. Firma turystyczna musi nimi dysponować np. w celu rezerwacji i zakupu biletów lotniczych lub miejsc w hotelu.

Tym samym będzie ona mogła legalnie przetwarzać nasze dane osobowe i nie potrzebuje na to dodatkowej zgody. Jednak istnieją granice, w których może się ona poruszać. Dlatego, gdy po powrocie z wakacyjnego wyjazdu zostaniemy zasypani reklamami i broszurami (także w formie elektronicznej) z propozycjami kolejnych wyjazdów, możemy skutecznie interweniować....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9326

Wydanie: 9326

Spis treści
Zamów abonament