Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drukowane materiały reklamowe bez VAT

11 września 2012 | Prawo i praktyka | Zbigniew Makowski

Przekazanie drukowanych materiałów reklamowych nie podlega opodatkowaniu. Podatnicy mają przy tym pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego przy ich zakupie lub wytworzeniu

Wynika to z art. 7 ust. 3 oraz art. 86 ust. 8 pkt 2 ustawy o VAT. Przepisy nie zawierają definicji drukowanych materiałów reklamowych. Odwołując się do stanowiska ministra finansów, za drukowane materiały reklamowe można uznać „materiały przygotowane w drodze procesu technologicznego polegającego na nadrukowaniu informacji na nośniku".

Tak wynika m.in. z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 31 maja 2012 r., IPPP1/443-259/12-2/PR). Zgodnie z nią takimi materiałami będą np. ulotki, foldery, cenniki, katalogi, naklejki, plakaty, wkładki prasowe czy kalendarze ścienne z reklamą firmy.

Zbędny przepis

Przepis wyłączający przekazanie takich materiałów z opodatkowania jest w mojej ocenie zbędny.

Dyrektywa VAT nie zna zresztą takiego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9332

Wydanie: 9332

Spis treści
Zamów abonament