Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Służbowy telefon uderzy po kieszeni

03 stycznia 2013 | Prawo i praktyka | Tomasz Poznański

Pracownik, któremu powierzono narzędzia i instrumenty z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się, odpowiada w pełnej wysokości za szkodę powstałą w tym mieniu.

- Dostałem od pracodawcy nowy model telefonu, tzw. smartfon. Rachunek za pierwszy miesiąc używania go przekroczył 3000 zł, z czego ponad 90 proc. to opłaty za transmisję danych. Pracodawca chce, abym pokrył te koszty w całości, gdyż zarzuca mi nieumiejętne korzystanie z aparatu. Dotychczas mój rachunek oscylował wokół 100 zł i szef opłacał go w całości. Czy można obciążyć mnie tak wysoką kwotą? - pyta czytelnik.

Szef ma rację. Korzystając z urządzeń należących do pracodawcy, pracownik przede wszystkim powinien zapoznać się z zasadami ich użytkowania. Jeśli tego nie zrobi, poniesie konsekwencje swojego zaniechania. Można jednak próbować złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej u operatora. Zakładam, że transmisja danych odbywała się bez wyraźnej woli użytkownika. Negatywna decyzja telekomu może oznaczać konieczność refundacji faktury zapłaconej przez szefa.

Jak rozliczyć

Udostępniając podwładnemu telefon, pracodawca z zasady ustala miesięczny limit na rozmowy, esemesy i transmisję danych. Jeśli dochodzi do przekroczenia tego pułapu,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9426

Wydanie: 9426

Spis treści
Zamów abonament