Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Likwidacja sklepu uprawnia do przeprowadzenia wyprzedaży

10 września 2013 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Nie wolno oszukiwać klientów, że kończy się działalność. Jeżeli nie jest to prawdą, to takie działanie jest nieuczciwą praktyką rynkową

- W okolicy działają dwa sklepy oferujące podobny asortyment. Jakiś czas temu jeden z nich przeprowadził znaczną wyprzedaż, ogłaszając że likwiduje działalność. Nic takiego jednak nie miało miejsca, a po kilku miesiącach akcja została powtórzona. Z punktu widzenia konsumenta to całkiem pozytywne, można było tanio kupić niektóre rzeczy. Zastanawiam się jednak, czy takie działanie przedsiębiorcy jest dozwolone – pyta czytelnik.

Likwidacja placówki handlowej rzeczywiście dawałaby uzasadnienie do przeprowadzenia wyprzedaży. Problem w tym, że jak wynika z pytania, zakończenie działalności nie miało w praktyce miejsca. Tym samym przedsiębiorca wprowadzał w błąd klientów oraz innych przedsiębiorców. Takie postępowanie należy potraktować jako czyn nieuczciwej praktyki rynkowej....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9635

Wydanie: 9635

Spis treści
Zamów abonament