Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Głos klienta zamiast kodu PIN

28 marca 2014 | Ekonomia i Rozwój

Technologie. Polskie banki i telekomy zainteresowały się nową formą biometrii.

W system – który będzie nas identyfikował po głosie, a nie kodzie PIN, umożliwi też ustną nawigację np. po call center zamiast wstukiwania cyfr na klawiaturze telefonu – zainwestowały już brytyjski bank Barclays, ING w Rumunii, Tatra Bank na Słowacji czy Garanti Bank w Turcji.

Teraz nowatorska technologia trafi do Polski.

– Rozmawiamy z pięcioma bankami i wszystkimi operatorami komórkowymi w Polsce – mówi Krystyna Hirshman, dyrektor w firmie Nuance.

To światowy potentat branży biometrii głosowej, który stoi za systemem Siri, wprowadzonym przez Apple, aplikacją Swype czy asystentem głosowym w autach BMW.

Z naszych informacji wynika, że biometrię głosową pierwsze mogą wdrożyć u nas ING i T-Mobile. Pierwsze kontrakty mogą być podpisane w ciągu pół roku. Według firmy Gartner do 2016 r. z technologii będzie korzystać 30 proc. instytucji.     —dus

Wydanie: 9800

Wydanie: 9800

Spis treści

Media Markt

Zamów abonament