Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dyskonty zmuszają do cięć

29 lipca 2014 | Ciekawa ekonomia
źródło: materiały prasowe

Marek Maruszak | Polacy kupują coraz więcej, ale produktów tańszych – mówi prezes Rossmann Polska.

Rz: Czy sytuacja na rynku kosmetyczno-chemicznym zaczęła się poprawiać?

Marek Maruszak: Od wielu miesięcy dynamika oscyluje wokół zera – czasami zdarza się delikatny wzrost, czasami spadek. Trudno oczekiwać gwałtownych zmian w najbliższym czasie, bo konsumpcja na wszelkie zmiany w gospodarce reaguje z opóźnieniem.

Gdy rozpoczynał się kryzys, długo nie spadała, z kolei teraz, gdy niby od dawna najgorsze w gospodarce jest już za nami, po wynikach sprzedaży detalicznej tego nie widać.

Struktura rynku się zmienia?

My sprzedaż nadal zwiększamy – w maju i czerwcu dwucyfrowo. Z naszego punktu widzenia ważna jest utrata dynamiki sprzedaży dyskontów. W hipermarketach spadki są normą już od dawna, a więc obraz rynku wcale nie jest taki pozytywny.

Rossmann rośnie głównie dzięki szybkiemu otwieraniu nowych sklepów – rocznie uruchamiamy ich około 150. Nie uwzględniając rozwoju, wyniki tych samych sklepów są lepsze niż przed rokiem, ale dynamika jest stosunkowo niewielka.

Czy liczba...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9901

Wydanie: 9901

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament