Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie chwal się tym, do czego jesteś zobowiązany

04 września 2014 | Dobra Firma | MK

Prezentowanie uprawnień przysługujących konsumentom 
z mocy praw jako cechy wyróżniającej ofertę przedsiębiorcy jest niezgodne z przepisami.

Na stronie sklepu internetowego wybija się napis: „Kupując u nas, masz aż 14 dni do namysłu. W takim czasie możesz odstąpić od umowy". W ten sposób przedsiębiorca chciał uatrakcyjnić swoją ofertę i wyróżnić się na tle konkurencji. I rzeczywiście w pewnym stopniu się wyróżnia. W większości tego typu sklepów klienci mogą się bowiem spotkać z informacją, że mają prawo odstąpić od umowy zawartej przez internet i że mają na to dziesięć dni. Tak stanowią bowiem przepisy, które w szczególny sposób regulują zasady dokonywania zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w trakcie specjalnych pokazów, oraz na odległość, np. przez internet.

Jest o tym mowa w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9932

Wydanie: 9932

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament