Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zrzutka na Turniej Czterech Skoczni

04 września 2014 | Forum daily
Uczestnicy debaty przyznali, że polscy sportowcy mieliby większe szanse na duże pieniądze od sponsorów, gdyby znali języki
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty przyznali, że polscy sportowcy mieliby większe szanse na duże pieniądze od sponsorów, gdyby znali języki
Leszek Kurnicki, PKN Orlen: Błędem często popełnianym przez firmy jest oparcie strategii na jednym zawodniku
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Leszek Kurnicki, PKN Orlen: Błędem często popełnianym przez firmy jest oparcie strategii na jednym zawodniku
Sebastian Chmara, Polski Związek Lekkiej Atletyki: Związki w 95 proc. swoją działalność opierają na pieniądzach z budżetu państwa
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Sebastian Chmara, Polski Związek Lekkiej Atletyki: Związki w 95 proc. swoją działalność opierają na pieniądzach z budżetu państwa
Włodzimierz Kwieciński, Polski Związek Karate Tradycyjnego: Sponsoring jest ważny dla każdej dyscypliny sportu, szczególnie dającej efekty w pracy
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Włodzimierz Kwieciński, Polski Związek Karate Tradycyjnego: Sponsoring jest ważny dla każdej dyscypliny sportu, szczególnie dającej efekty w pracy
Adam Małysz, sportowiec: Dla sportowca sponsorzy  to zarówno chleb,  jak i możliwość uprawiania sportu
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Adam Małysz, sportowiec: Dla sportowca sponsorzy to zarówno chleb, jak i możliwość uprawiania sportu
Damian Raciniewski, Business Sport Solutions: Inwestowanie tak w dyscypliny, jak i sportowców niesie ze sobą korzyści, ale również ryzyko
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Damian Raciniewski, Business Sport Solutions: Inwestowanie tak w dyscypliny, jak i sportowców niesie ze sobą korzyści, ale również ryzyko
Cezary Kucharski, CK Management: Dla sportowca ważne są wyniki, ale wie, że sponsor też chce z nich skorzystać
źródło: Rzeczpospolita
Cezary Kucharski, CK Management: Dla sportowca ważne są wyniki, ale wie, że sponsor też chce z nich skorzystać

marketing sportowy | Wartość sponsoringu w Polsce to 700–750 mln zł. Tyle wynosi koszt jednego kontraktu za granicą.

Elżbieta Glapiak

Adam Małysz nie pojechał na swoje pierwsze zawody pucharowe do Lillehammer, bo związek nie miał pieniędzy, aby mu kupić strój. By mógł wziąć udział w Turnieju Czterech Skoczni, znajomi i sportowcy z Wisły zrobili dla niego zrzutkę. Pierwsza firma, która zdecydowała się na sponsorowanie naszego skoczka, pochodziła z Austrii, dopiero potem zainteresowały się nim polskie przedsiębiorstwa – producenci zupek, czekolady itp.

Sponsor płaci za sympatię

Jedną z pierwszych firm, która zainteresowała się sportem i zaczęła go wykorzystywać w swej strategii, jest PKN Orlen. – Pasja, zaangażowanie, dążenie do celu to coś, co charakteryzuje sportowców i jest też bliskie naszej filozofii – tłumaczył podczas panelu „Marketing sportowy coraz skuteczniejszy" odbywającym się na Forum Ekonomicznym w Krynicy Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej PKN Orlen. – Chcemy, aby nasze marki były bardziej przyjazne i aby ludzie chcieli je kupować. To, że wspieramy sportowców, budzi sympatię ludzi, tworzy zaufanie klienta, który chętniej w takiej sytuacji sięga po nasze produkty. Kurnicki zaznaczył jednak, że jego firma nie jest nastawiona wyłącznie na to, by wspierać tych, którzy zdobywają medale. Organizuje również imprezy masowe, w tym dla dzieci, wspiera Polski Związek Lekkiej Atletyki....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9932

Wydanie: 9932

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament