Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsument nie musi weryfikować reklamy

16 października 2014 | Prawo | ł.k.

Klienta trzeba informować, że produkt finansowy jest obarczony ryzykiem inwestycyjnym.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że produkt inwestycyjny nie może być oferowany jako pewny i bezpieczny. Przedsiębiorca ma obowiązek w jasny i jednoznaczny sposób poinformować konsumenta, na czym polega inwestycja i jakie się z nią wiąże ryzyko.

Sąd podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nałożył na Socket Resources ze Szwajcarii karę w wysokości 91 tys. zł. Spółka – zdaniem UOKiK – w swojej reklamie sugerowała, że jej produkt inwestycyjny gwarantuje zysk. Tym samym wprowadzała konsumentów w błąd.

W zawieranych umowach spółka nie informowała też, w co klient inwestuje, jakie ponosi ryzyko i w jaki sposób zabezpieczone są ulokowane pieniądze.

UOKiK zaznaczył, że reklama nie może wprowadzać w błąd, nawet gdy klient ma później możliwość weryfikacji informacji o produkcie w innych źródłach.

Od 2012 r. UOKiK wydał już 170 decyzji dotyczących nielegalnych praktyk w branży finansowej.

Sygnatura akt: XVII Ama 83/13

Wydanie: 9968

Wydanie: 9968

Spis treści
Zamów abonament