Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ruch stawia na nowe usługi

28 kwietnia 2015 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

Dariusz Stolarczyk | Odbiór paczek, ubezpieczenia, pożyczki i hot dogi wchodzą do oferty kiosków.

Rz: Kiedyś Ruch kojarzył się z kioskami i sprzedażą prasy, dziś punkty te oferują coraz więcej produktów i usług. Jak wygląda struktura sprzedaży?

Dariusz Stolarczyk: Nasz biznes składa się z trzech elementów. Pierwszym, najważniejszym, pozostaje dystrybucja prasy, która generuje ponad 1/3 przychodów. Dostarczamy prasę do 20 tys. punktów partnerskich, a wśród klientów są Inmedio, Empik czy sklepy osiedlowe. Choć to biznes, który maleje rok do roku, to jednak w 2014 r. zdołaliśmy – dzięki udanej współpracy z wydawcami – poprawić jego zyskowność. Sprzedaż prasy spada, ale już nie tak dynamicznie, jak w ubiegłych latach. Wartościowo w 2013 r. sprzedaż kurczyła się w tempie kilkunastu procent, w ubiegłym roku było to już tylko kilka procent. Z kolei w przypadku prenumeraty utrzymaliśmy stały poziom sprzedaży. Istotną część przychodów spółki generują też własne sklepy. Reszta to usługi.

Jakie?

Dziś w kiosku można nie tylko kupić gazetę, ale też odebrać list polecony, nadać paczkę, złożyć wniosek o pożyczkę czy wykupić ubezpieczenie. Traktujemy go jako minicentrum usług.

Udało się przekonać ludzi do kupowania polisy w kiosku?

To nie jest prosty proces, ale z punktu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10127

Wydanie: 10127

Spis treści
Zamów abonament